اختصاص ۱۰ درصد اعتبار بیشتر به راه آهن میانه – تبریز

ارک خبر-استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط آهن بستان آباد – سراب گفت: به این وسیله شهرستان سراب به شبکه ریلی متصل می شود، ضمن اینکه امسال ۱۰ درصد بیشتر از برنامه پیش بینی شده به طرح راه آهن میانه -تبریز اعتبار اختصاص یافته است.
اختصاص ۱۰ درصد اعتبار بیشتر به راه آهن میانه – تبریز
مجید خدا بخش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه احداث خط آهن بستان آباد به سراب جزو طرح هایی است که در بودجه سال آینده نیز آمده است، افزود: انتظار داریم آگهی انتخاب پیمانکار این طرح هر چه زودتر چاپ شود تا عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۷ شروع شود.
وی خاطرنشان کرد: علت اصلی اتصال شهر سراب به شبکه ریلی، ظرفیت های بالای شهرستان و نیز وجود نفلین سینت، حجم بالای بار و ترافیک در این مسیر است.
خدابخش ادامه داد: قرار است در بلند مدت سالیانه بیش از یک میلیون تن بار از این منطقه توسط خط ریلی، جابجا شود.
استاندار آذربایجان شرقی در توضیح خط آهن بستان آباد به سراب اظهار کرد: این پروژه به سه قطعه تقسیم شده است که قطعه اول در بوجه سال آینده پیش بینی شده و ادامه محور به سمت اردبیل است.
خدابخش همچنین با مهم خواندن طرح راه آهن میانه – تبریز گفت: این طرح طبق قول های داده شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است ولی به علت بارش های اخیر و وجود معارض، شاهد زمانبر بودن پروژه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل ریل گذاری این طرح تا ایستگاه بستان آباد در فروردین سال ۱۳۹۷ خواهد بود و تا خرداد سال آینده پروژه تا بستان آباد افتتاح می شود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این پروژه مشکل اعتباری ندارد، افزود: بودجه این پروژه ۱۰ درصد بیش از پیش بینی تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اهمیت پروژه در توسعه و آبادانی شهرستان بستان آباد گفت: با افتتاح این پروژه شاهد ایجاد بندر لجستیک و بارانداز در این شهرستان خواهیم بود.
با اجرای طرح راه‌آهن میانه – بستان آباد – تبریز، سرعت حرکت قطارهای مسیر تبریز – تهران به ۱۶۰ کیلومتر افزایش و طول مسیر نیز به ۶۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.
ظرفیت این پروژه، بارگیری به میزان ۶ میلیون تن و مسافرگیری به میزان ۹ میلیون نفر در سال است.

دکمه بازگشت به بالا