لازمه کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش همگانی است

ارک خبر-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: لازمه کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش همگانی در حوزه های حقوقی است.
لازمه کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش همگانی است
رضا مسعودی فر روز شنبه در جلسه بررسی نحوه آموزش همگانی حقوقی برای کاهش آسیب های اجتماعی، تدوین طرح و برنامه آموزش همگانی را الزامی دانست و بر آموزش هدفمند موضوعات حقوقی تأکید کرد.
وی اظهار کرد: باید توجه داشت که کاهش تعداد پرونده های قضایی یکی از نتایج آگاه سازی و آموزش حقوق به عموم مردم است که باید در این زمینه دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی وارد عرصه شوند.
مسعودی فر ادامه داد: در امور کیفری موضوعاتی همچون ضرب و جرح، توهین، مواد مخدر، سرقت و تصادفات رانندگی، در امور حقوقی حقوق خانواده، قراردادها و حقوق آپارتمان نشینی، در حوزه آسیب های اجتماعی اعتیاد، طلاق و فضای مجازی از جمله اولویت های آموزش همگانی حقوقی در استان می تواند باشد.
وی، دانش آموزان، دانشجویان، حاشیه نشین ها، زندانیان و سربازان را از جمله جوامع هدف آموزش همگانی حقوقی عنوان کرد.
مسعودی فر افزود: در این راستا برگزاری کلاس های آموزشی، نمایشگاه، توزیع بروشور و تبلیغات محیطی، مشاوره حقوقی و استفاده از ظرفیت های رسانه ای، مطبوعات و فضای مجازی از شیوه های اجرایی این آموزش هاست.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد ادارات و سازمان های مربوطه ظرف یک هفته کارشناسان خود را برای تشکیل منظم جلسات کارشناسی و تدوین برنامه آموزش همگانی معرفی کنند.

دکمه بازگشت به بالا