۳۵ میلیارد ریال مستمری ماهانه پرداخت می شود

ارک خبر- مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی گفت: این صندوق ماهانه ۳۵ میلیارد ریال مستمری به روستائیان و عشایر پرداخت می کند.
۳۵ میلیارد ریال مستمری ماهانه پرداخت می شود
محمد نظری روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در زمان کنونی ۱۶۹ هزار و ۲۱۳ نفر بیمه شده اصلی در صندوق ثبت نام کرده اند، افزود: این تعداد شامل روستائیان، عشایر، کشاورزان غیر ساکن در روستاها، زنبورداران، قالی بافان و رانندگان بین شهری در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان هستند.
وی با بیان اینکه ۴۷ درصد مشمولان استانی تحت پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند، اظهار کرد: شهرستان بستان آباد با ۶۸ درصد پوشش بیمه ای رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.
مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای این شهرستان ۲۷ هزار نفر سهمیه ابلاغ شده بود، یاداوری کرد: از این تعداد سهمیه ۱۸ هزار و ۴۶۰ نفر تاکنون در این صندوق ثبت نام کرده اند.
نظری با اشاره به خدمات ارائه شده صندوق در استان ادامه داد: برای ۹۱۳ نفر حکم بازنشستگی پیش از موعود در استان با پرداخت ۱۰ سال حق بیمه و بالای ۷۰ سال سن صادر شده است.
وی گفت: در شهرستان بستان آباد حکم بازنشستگی ۸۸ نفر امروز طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و اعضای صندوق اعطا شد.
نظری افزود: در استان ۲۴۰ نفر کارافتاده از اعضای صندوق وجود دارد که ۱۵ نفر از آن ها در شهرستان بستان آباد ساکن هستند.
وی گفت: پنج هزار و ۹۹۲ نفر از اعضای صندوق نیز از دنیا رفته اند که ۳۴۸ نفر آن ها ساکن شهرستان بستان آباد بودند.
مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هفت هزار و ۱۴۵ نفر در سطح استان حقوق بگیر صندوق وجود دارد که از این تعداد ۴۵۱ خانوار بستان آبادی هستند.
نظری تعداد پرونده های تقاضای بازنشستگی در سطح استان با سابقه ۱۰ سال پرداخت حق بیمه را شش هزار نفر عنوان کرد و افزود: در شهرستان بستان آباد ۲۳۲ نفر برای بازنشستگی پرونده تشکیل داده اند.
وی گفت: متولدین تا سال ۱۳۴۶ دارای شرایط عضویت در صندوق بیمه روستائیان و عشایر تنها تا پایان سال جاری فرصت دارند که عضو این صندوق شوند و از مزایای آن استفاده کنند.
شهرستان بستان آباد با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتر شرق تبریز واقع شده است.

دکمه بازگشت به بالا