دو برنامه برای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا می شود

ارک خبر- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو برنامه برای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی و برای فقرزدایی در کشور اجرا می شود.
دو برنامه برای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا می شود
مرتضی لطفی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: یکی از وظایف سازمانی و تکلیف قانونی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فقرزدایی و حمایت از افراد تحت پوشش تامین اجتماعی است به همین دلیل وزیر کار سال گذشته پیشنهاداتی برای این موضوع ارائه دادند که ما از آنها استقبال کردیم.
وی تصریح کرد: در مرحله اول از کالاهای تولیدی کشور به صورت اقساط به ویژه برای بازنشستگان و برای فرزندانشان که نیاز به لوازم خانگی دارند، داده می شود که این اقدام برای حمایت از این افراد به شمار می رود.
لطفی ادامه داد: در مرحله دوم سبد کالا را تعریف کرده ایم که در واقع ترکیبی از سهام های این شرکت در بورس است و به طور یقین برای کسانی که از این سهام استفاده می کنند، ارزش آفرینی می کند.
وی اضافه کرد: مقدمات این اقدام برای ارائه سهام آماده شده است و امیدواریم در سال آینده در نیمه اول این موضوع به نتیجه نهایی برسد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی افزود: همچنین برای این موضوع، شستا جهت تامین منابع مالی آن، صندوقی مالی را ایجاد می کند و اگر این صندوق شکل گیرد و ما بتوانیم سرمایه های مازاد شرکت های شستا را جذب کنیم، موفقیت بیشتری را در این زمینه خواهیم داشت.
لطفی ادامه داد: این برنامه با مشارکت بازنشستگان است اما بستگی به ظرفیت سهام دارد که چقدر بتوانیم بازنشستگان را در این برنامه سهیم کنیم.
وی اضافه کرد:با توجه به اینکه هنوز مشخص نیست که صندوق چقدر می تواند سرمایه داشته باشد، همچنین تعداد افرادی که می توانند در این برنامه سهیم باشند قابل پیش بینی نیست.
به گفته وی، اکنون شستا ١۵٧ شرکت زیرمجموعه با احتساب شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی دارد که ارزش ریالی آنها ١۶ هزار میلیارد تومان است.
به گزارش ایرنا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان یک مجموعه تخصصی در امر سرمایه گذاری در تاریخ ششم فروردین سال ۱۳۶۵ به صورت یک شرکت سهامی خاص با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد ریال تاسیس شد.
هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری وارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولیدی، خدماتی و بازرگانی است و امروز شستا به یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی در سطح خاورمیانه تبدیل شده است و با تدوین چشم انداز و افق های آرمانی خود و برنامه ریزی استراتژیک می رود تا در آینده ای نه چندان دور به یک بنگاه اقتصادی تراز اول در سطح جهانی تبدیل شود.
در حال حاضر ۹ هلدینگ گردشگری، دارو، نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان، معادن، حمل و نقل جاده ای، انرژی، بانک، بیمه فعالیت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا