آغاز توزیع ۸۰ هزار اصله نهال از ۱۵ اسفند ماه به مناسبت هفته درختکاری/ امسال فقط گونه های مقاوم به کم آبی توزیع می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

آغاز توزیع ۸۰ هزار اصله نهال از ۱۵ اسفند ماه به مناسبت هفته درختکاری/ امسال فقط گونه های مقاوم به کم آبی توزیع می شود

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت هفته درختکاری و از ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه، ۸۰ هزار اصله نهال رایگان در فرهنگسراهای مناطق و در بین شهروندانی که از طریق کانال تلگرامی و سایت این سازمان، ثبت نام کرده اند توزیع می شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی ن‍ژاد افزود: این نهال ها از ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر در فرهنگسراهای مناطق توزیع می شود و شهروندانی که پیش از این ثبت نام کرده اند با مراجعه به این مراکز، می توانند علاوه بر دریافت نهال های خود بروشور آموزشی کاشت و نحوه نگهداری نهال ها را نیز دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان، تأکید کرد: برای حفظ محیط زیست به فرهنگسازی برای مشارکت همگانی در کاشت درخت و حفاظت از آنها نیاز داریم و از این رو، رویکرد و شعار امسال هفته درختکاری، “حفظ درخت، تداوم حیات” تعیین شده و نهال های ارایه شده نیز از ۱۶ گونه مقاوم در برابر کم آبی، آفات و بیماری ها، سازگار و ماندگار در محیط زیست هستند که با هدف اجرای اصول “خشک منظرسازی شهری” به صورت رایگان بین شهروندان توزیع می شود.

مرتضایی نژاد اعلام کرد: در این رابطه تلفن ۲۴ ساعته سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به شماره ۳۲۶۷۰۷۰۶ آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان عزیز است.

به گفته وی، از امسال هیچ گونه گیاهی با نیاز آبی زیاد در طرح های توسعه ای فضای سبز شهر اصفهان کاشته نخواهد شد و علاوه بر آن از چمن های با مصرف آب کم در طرح های توسعه ای شهر استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا