آمادگی مراکز اقامتی اردبیل برای پذیرش مسافران نوروزی

ارک خبر- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۲۲۳ مرکز اقامتی در این استان برای پذیرش و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی آماده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر تقی‌زاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در جلسه کمیته‌های اسکان و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل اظهار داشت: ۱۰ کمیته زیر مجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر پیش بینی شده و دستورالعمل ستاد اجرایی به اعضا و فرمانداران ابلاغ شده و ۲۲۳ مرکز اقامتی در این استان برای پذیرش و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی آماده‌سازی شده است.

وی افزود: کمیته‌ها شامل حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، برنامه‌ریزی و آمار، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، تبلیغات و اطلاع رسانی و با هماهنگی مسئول کمیته اسکان و کمیته اطلاع رسانی به میراث فرهنگی سپرده شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: مراکز اقامتی برای اسکان مسافران آماده سازی شده و پروانه مراکز تمدید و نرخ آنها نیز اعلام شده است.

تقی‌زاده با اشاره به استفاده از ظرفیت اسکان آموزش و پرورش بیان کرد: به ویژه در شهرهای اردبیل و سرعین مدارس و خانه‌های معلم به غیر از شرایط استثنایی اسکان فرهنگیان را عهده‌دار خواهد بود.

وی گفت: در شرایط اضطراری و در صورتی که مراکز اقامتی موجود پاسخگوی مسافران نباشد پیش بینی لازم برای استفاده از مدارس، سالن‌های ورزشی و مساجد برای اسکان گردشگران صورت پذیرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه نوروزگاه در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: در کنار آثار تاریخی و طبیعی استان جشن‌ها و برنامه‌هایی در قالب معرفی آداب و رسوم مرتبط با نوروز برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر بر اساس نظرسنجی‌ها بیشترین اعتراض مسافران از کمبود سرویس بهداشتی، کمبود اقلام تبلیغاتی و پارکینگ به ویژه در محلات مرکزی شهر اردبیل بوده که انتظار می‌رود امسال خدمات مطلوب‌تری از طرف دستگاه‌های متولی ارائه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا