آمار طلاق در مناطق مرفه نشین بالاست

ارک خبر-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه براساس آمار، طلاق در مناطق مرفه بیش از مناطق حاشیه ای شهرهاست، گفت: در مقوله اعتیاد نیز آمار کسانی که تفننی به این مواد گرفتار شده اند، بالاست.
آمار طلاق در مناطق مرفه نشین بالاست
به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی فر روز یکشنبه در همایش تخصصی آسیب های اجتماعی افزود: مساله کاهش آسیب های اجتماعی باید به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه دقت در آمار و قضاوت در مسائل فرهنگی بسیار مهم است، ادامه داد: مساله اگر درست بیان نشود پژوهش و ارائه راه حل های آن نتیجه درستی نخواهد داشت.
شهرتی فر با اشاره به اینکه بالاترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی است، اظهار کرد: برای تقویت سرمایه های اجتماعی و رفع آسیب های اجتماعی باید مساله به درستی تبیین شود تا به نتایج دلخواه دست یابیم.
وی گفت: در گذشته مسایل موجود در شهرهای بزرگ با شهرهای کوچک و روستاها به صورت واضح تفاوت داشت ولی امروز با گسترش ارتباطات جمعی برخی آسیب های کلانشهرها در روستاها نیز به چشم می خورد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در گذشته فرهنگ بومی روستاها و شهرهای کوچک عامل بزرگ کنترل کننده بود و از بروز و گسترش آسیب های اجتماعی جلوگیری می کرد.
وی با تاکید براینکه باید فرهنگ بومی را حفظ کرد، ادامه داد: فرهنگ بومی در محیط های کوچک تاثیرگذاری مثبتی دارد و ثبات آنها را حفظ می کند.
شهرتی فر اظهار کرد: باید علل برخی مسایل همچون بیکاری، طلاق و اعتیاد ریشه یابی شود و متناسب با محیط نسبت به احصاء آن برنامه مدیریتی ارائه کرد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی که برای کلان شهرها انجام می گیرد شاید راهنمای عملی برای شهرهای کوچک و روستاها باشد ولی اجرای آن در محیط های کوچک ممکن است به نتیجه دلخواه منتهی نشود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: آسیب های اجتماعی باید توسط فرمانداران و بخشداران مورد بررسی قرار گیرد تا بر اساس محیط برنامه ریزهای لازم انجام و عملیاتی شود.
وی با تاکید بر اینکه ناهنجارهایی که تهدید می کند باید مورد شناسایی قرار گیرد، اضافه کرد: طلاق در شهرهای بزرگ به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی مطرح، ولی ممکن است این موضع در شهر و روستایی مطرح نباشد و ضروری است به هنجاری که در آن محیط مطرح است پرداخت شود.
شهرتی فر گفت: هنجارهای مقبولی که می تواند بر تعادل بخشی منطقه تاثرگذار باشد باید مورد توجه قرار گیرد.
آذربایجان شرقی ۳٫۹ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۷۰ درصد آن در شهرها و بقیه در روستاها زندگی می کنند؛ طلاق در آذربایجان شرقی نیز مانند دیگر نقاط کشور در سال های اخیر روند افزایشی داشته است.

دکمه بازگشت به بالا