۴ تولید کننده استانی آذربایجان شرقی نمونه کشوری شدند

ارک خبر-از ۱۳ واحد تولید کننده استان آذربایجان شرقی که در جشنواره ملی شرکت کرده بوند چهار واحد به عنوان نمونه کشوری انتخاب و معرفی شدند.
به گزارش خبرنگارمهر، اسماعیل عطاپور معاون معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در سومین همایش حامیان حقوق مصرف کنندگان با اعلام این خبر گفت: ثبات و پایداری یک واحد اقتصادی در گرو رعایت حقوق واحد تولیدی است .

وی افزود: حوزه بازرسی و نظارت برای بازدارندگی در تخلفات اقدامات مفید و قابل توجهی انجام می دهد و برای رسیدن به نقطه مطلوب فرهنگ سازی باید در الویت و راس همه امور باشد.

عطاپور ملاک ها و شاخص های انتخاب برترین های سومین همایش حامی حقوق مصرف کنندگان را رعایت چهارچوب اعلام قیمت کالا، کیفیت کالا، گستره توزیع، داشتن پروانه بهره برداری، افزایش بهره وری، داشتن علامت استاندارد، نداشتن حداقل دو سال محکومیت حکومتی، خدمات پس از فروش، اطلاع رسانی و تبلیغات، تنوع و نوآوری در خدمات، تعیین قیمت خدمات، تعداد کانال های ارتباط با مشتری، اطلاع رسانی تعرفه ها، وجودسامانه سنجش رضایت از مشتری و رسیدگی به شکایات مشتریان اعلام کرد.

وی ادامه داد : برای حضور در این همایشه پس از اعلام فراخوان ۱۲۵ واحد تولیدی متقاضی شدند تا خود را در معرض آزمایش و سنجش کارشناسان قرار دهند و کارشناسان و کمیته فنی با در نظر گرفتن آیتم های موردد نظر به ارزیابی این واحدها پرداختند.

معاون معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری جشنواره حقوق مصرف کنندگان در سال های گذشته افزود: در سال ۹۴، ۴۸ واحد تولیدی در این جشنواره حضور داشتند که ۱۲ واحد منتخب شدند.

وی گفت: در سال ۹۵، ۷۶ متقاضی حضور داشتند که ۲۲ واحد منتخب شدند و در سال جاری نیز ۱۲۵ واحد متقاضی بودند که ۴۴ واحد به عنوان منتخب استانی برگزیده شدند.

عطاپور از حضور واحدهای استانی در رقابت های ملی خبر داد و گفت:۱۳ واحد تولیدی استان در جشنواره ملی شرکت کرده اند که از این تعداد چهار واحد تولیدی به عنوان برگزیده ملی انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: همچنین اگر هر واحد تولیدی استانی پنج سال پی در پی رتبه برتر را کسب کند می تواند در همایش ملی نیز حضور پیدا کند.

دکمه بازگشت به بالا