استقرار نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در ۴۳ پایگاه ثابت و موقت

ارک خبر-مدیرعامل جمعیت هلا احمر آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات نوروزی سال ۹۷ گفت: امدادگران این جمعیت در ۲۹ پایگاه دائمی و ۱۴ پست موقت (ثابت و سیار) به میهمانان استان خدمت رسانی می کنند.
استقرار نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در ۴۳ پایگاه ثابت و موقت
سعید کنعانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح امداد و نجات نوروزی سال ۱۳۹۷ از ۲۵ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فروردین ۹۷ در سطح کشور و به تبع آن آذربایجان شرقی اجرا می شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر پایگاه های امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان، سه تیم واکنش سریع جهت پاسخگویی هر چه بهتر به حوادث به صورت ۲۴ ساعته درمحل پایگاه معاونت امداد ونجات استان مستقر هستند.
کنعانی اظهار کرد: در طرح نوروزی سال ۱۳۹۶ تعداد پایگاه های موقت ۹ پست بود که در سال جاری سه پایگاه موقت به پایگاه دایمی تبدیل شد.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سطح آذربایجان شرقی اضافه کرد: این طرح از ۲۸ اسفند ماه جاری تا ۱۴ فروردین ماه سال ۹۷ در ۳۸ پست ثابت، ۴ اکیب سحاب، ۱۶ خیمه نماز و ۱۶ فضای دوستدار کودک با حضور و همکاری یک هزار و ۲۸۰ نفر اجرا می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی همچنین گفت: در طرح نوروزی سال ۹۶ امدادگران این جمعیت در ۱۱۱ حادثه حضور یافته و به ۵ هزار و ۷۴۰ نفر امدارسانی کردند که ۸۵ نفر از مصدومان توسط آمبولانس های این جمعیت به مراکز درمانی استان انتقال یافت.
وی اضافه کرد: مجموع حوادث جاده ای که جمعیت هلال احمر استان در آن حضور داشت ۷۶ مورد بود، که منجر به فوت ۱۶ نفر از هموطنان شد.

دکمه بازگشت به بالا