ضرورت استفاده از حداکثر توان در پذیرایی از گردشگران نوروزی

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از تمامی توان دستگاه های اجرایی عضو ستاد سفر در پذیرایی از گردشگران نوروز ۹۷ تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۹۷ با محوریت رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ شامگاه یکشنبه برگزار شد.

مجید خدابخش در این جلسه با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸، گفت: باید تمامی امور و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس برنامه‌ ای مشخص و سازماندهی شده باشد و تمامی امکانات مورد نیاز گردشگران در ایام تعطیلات نوروز از قبیل مراکز پذیرایی، اقامتی، تامین سوخت ماشین‌ها و … فراهم شود.

وی خواستار استقرار نمایندگان تام الاختیار تمامی بخش‎های ستاد اجرایی خدمات سفر در محلی مشخص شد تا به طور مستمر و روزانه امور رصد شده و در صورت بروز مشکل، با تشکیل جلسه درپی هماهنگی امور اقدام شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از استقرار فرهنگیان در مجموعه های اقامتی آموزش و پرورش خبر داد و پذیرش وابستگان فرهنگیان و سایر گردشگران را صرفا در مراکز اقامتی دیگر همچون هتل ها و مهمان پذیرها میسر دانست.

خدابخش در پایان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مرکز همایش‌های بین‌المللی، فضای فرهنگی تبریز افزایش می‌یابد و سالن‌های آن برای برگزاری مراسمات و تجمعات مردمی استاندارد هستند.

زمان فعالیت مساجد در نوروز افزایش یابد

محمدصادق پورمهدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی در این جلسه با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها در ثمر بخشی برنامه های نوروز، اظهار کرد: همه دستگاه ها سعی کنند تا با همکاری و اقدامات مشترک ایام خوبی را برای مسافرین نوروزی بالاخص گردشگران رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ در استان آذربایجان شرقی فراهم نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه در ایام عید نوروز باید برخی از مساجد در طول روز باز بوده و فعالیت داشته باشند، ادامه داد: طی ایام نوروز برخی از مساجد باید در جهت ارائه خدمات و پذیرش مسافران بین راهی و داخل شهری، ساعاتی از روز را به فعالیت پرداخته و پذیرای گردشگران باشند، مدیریت این قضیه بر عهده اوقاف است و تسریع در تحقق این عمل در نوروز ۹۷ الزامی است.

پور مهدی در پایان با اشاره بر اهمیت بوم گردی و استفاده از ظرفیت های گردشگری روستایی استان، اظهار کرد: نباید از حوزه بوم گردی و روستا گردی غافل شد، چراکه روستاهای آذربایجان به واسطه ظرفیت های گردشگرپذیر خود اعم از طبیعت، صنایع دستی، غذاهای سنتی و بناهای تاریخی خود، زمینه مناسبی را جهت جذب گردشگر ایجاد می کنند.

وی همچنین نصب منظم علایم و تابلوهای راهنما در مسیرهای مواصلاتی استان را ضروری اعلام کرد و گفت: از مهم ترین موضوعات مطرح شده در راستای تسهیل ارائه خدمات به گردشگران نوروزی، رسیدگی به محورهای مواصلاتی، ارتقا خدمات بهداشتی و ایجاد بستر مناسب برای اقامه نماز در جاده های منتهی به مرکز و شهرهای مختلف استان است که باید تمهیدات لازم توسط کمیته های مربوطه فراهم و در اسرع وقت رسیدگی شود.

تلاش برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی

گفتنی است در ادامه این جلسه، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن قدردانی از همکاری کمیته های ذیربط در راستای تسهیل خدمات سفر نوروز ۹۷، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان براساس وظایف خود مبنی بر نظارت و ارزیابی عملکرد تاسیسات گردشگری استان، در طول فعالیت این ستاد در راستای تسهیل خدمات سفر نوروزی به گردشگران و میهمانان، نظارت های خود را بصورت مستمر لحاظ خواهد کرد.

مرتضی آبدارتصریح کرد: قطعاً همکاری و تعامل دستگاه های مختلف در اجرای برنامه های ستاد به ویژه رویداد تبریز ۲۰۱۸ بسیار مهم بوده و رضایتمندی گردشگران و مسافران نوروزی را فراهم خواهد نمود.

وی در ادامه با اشاره بر عملکرد موفق و موثر کمیته راهداری و حمل و نقل در راستای بهبود شرایط فیزیکی و رفع نقاط حادثه خیز، محورهای مواصلاتی استان، بر لزوم تحقق اهداف مشروحه برای سایر کمیته ها نیز تاکید کرد و گفت: طبق تلاش های مستمر کمیته راهداری ستاد خدمات سفر استان، برخی از مشکلات جدی محورهای مواصلاتی استان اعم از بهبود سطح کیفی آسفالت، نصب تابلوهای راهنما و رفع نقاط حادثه خیز، محقق شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در ادامه بررسی و طرح ریزی برای ساماندهی ورودی های شهر، تجهیز سرویس های بهداشتی در مراکز بین راهی، آماده سازی ۵۵ مسجد داخلی و خارجی شهر جهت پذیرش گردشگران و مسافران با افزایش ساعات فعالیت طبق تفاهم نامه بین شهرداری تبریز و سازمان اوقاف استان، همکاری با نیروی انتظامی، شورای مرکزی اصناف و اداره کل صنعت، معدن و تجارت را در جهت ارائه خدمات ویژه نوروز ۹۷، همزمان با رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸، از سایر فعالیت های انجام گرفته ستاد خدمات سفر استان تاکنون، اعلام کرد.

وی با اشاره بر انعقاد تفاهم نامه همکاری ما بین تاسیسات گردشگری آذربایجان شرقی و شرکت های هواپیمایی، تعامل ایجاد شده را یکی دیگر از اقدامات موثر در جهت فراهم سازی بستری مناسب برای تعامل نزدیک و تخصصی بین بخش های فعال حوزه گردشگری و همچنین پیشبرد اهداف ستاد خدمات سفر استان، بیان کرد و گفت: این تفاهم نامه ها را می توان از دیگر اقدامات مهم در جهت ایجاد بستری مناسب برای تعامل نزدیک و گفتمانی تخصصی در راستای توسعه گردشگری استان، ما بین نهادهای فعال این حوزه دانست.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره بر اینکه نوروز امسال بسته های جامع معرفی تبریز و مسیرهای گردشگری استان به گردشگران ارائه خواهد شد، تشریح کرد: برای نوروز امسال ۲۵۰ راهنمای فعال گردشگری و اقلام تبلیغاتی و بسته های معرفی استان به منظور ارائه خدمات به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

آبدار در پایان عنوان کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته با انجمن هتل داران استان ترتیبی اتخاذ شده تا به مسافران نوروزی خدمات اقامتی با اعمال تخفیف تا میزان ۴۰ درصد ارائه شود.

دکمه بازگشت به بالا