نخستین جرائم آذربایجان‌شرقی نشر اکاذیب، توهین و افتراست/ راه‌اندازی مرکز آسیب‌شناسی فضای مجازی

ارک خبر-رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه پیشگیری در عرصه فضای مجازی سخت‌تر از فضای حقیقی است، گفت: استان آذربایجان‌شرقی سومین استان پر وقوع حادثه سایبری بوده و نخستین جرائم شامل نشر اکاذیب، توهین و افتراست.به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن محمودی ظهر امروز در دیدار مشترک با مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز اظهار داشت: پلیس فتای آذربایجان‌شرقی مقام سوم کشوری را در توسعه زیرساخت‌ها، فرهنگ‌سازی و ارتقای مهارت‌های کارکنان را از آن خود کرده و در این میان رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی این مهم را ثمره تدابیر سردار حسن خانی فرمانده انتظامی استان و ابلاغ دستور برای تعامل سازنده با نهادها و سازمان‌های دولتی دانست.

وی گفت: حسب این تدابیر تعامل با سازمان‌های دولتی و لشکری، صدا و سیما، آموزش و پرورش، شهرداری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز زمینه‌ساز فرهنگ‌سازی و توسعه آگاه سازی و اطلاع‌رسانی در میان عموم شهروندان از هر طیف و بخش‌بندی‌های سنی و جنسی که جامعه هدف هستند، شده است به‌خصوص کودکان و نوجوانان که در اولویت ما از لحاظ تربیت شهروندان آینده هستند.

محمودی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان شهروندانی هستند که بیشترین تاثیرات را در زیست بوم سایبری می‌پذیرند، اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، معاونت اجتماعی شهرداری و آموزش و پرورش این قشر از جامعه را در برنامه‌های خود مورد توجه قرار داده و با همکاری این نهادها موفق به افزایش ۵۰ درصدی آموزش نسبت به سال گذشته در فضای سایبری شده‌ایم.

رئیس پلیس فتا استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های تاثیرگذار سازمان فرهنگی هنری شهرداری در راستای فرهنگ‌سازی در عین حال به نقش فعالیت‌های هنری در انتقال آموزش‌ها اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های هنری به واسطه گویا بودن زبانشان توانسته‌اند در قالب‌های مختلف و دراز مدت تاثیر بسزایی در آگاه‌سازی شهروندان داشته باشند به طوریکه شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی آگاه‌سازی مردمی نسبت به سال گذشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای پلیس فتا گفت: برگزاری کلاس‌های مردمی با ۲۵ درصد رشد، برگزاری نمایشگاه‌های آگاه‌سازی ۱۰۰ درصد رشد، ارتقای محتوای آموزشی با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با ۱۰۰ درصد رشد، توزیع محتوای آموزشی ۵۸ درصد رشد و مصاحبه‌های تلویزیونی با ۶۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

محمودی با تاکید بر اینکه پیشگیری در عرصه فضای مجازی سخت‌تر از فضای حقیقی است، تصریح کرد: استان آذربایجان‌شرقی سومین استان پر حادثه سایبری بوده و نخستین جرائم شامل نشر اکاذیب، توهین و افتراست.

وی سواد سایبری را در استان در حد مطلوبی ارزیابی نکرده و آنها را نیازمند فرهنگ‌سازی بیش از این دانست و گفت: سبک زندگی و زیست‌محیطی استان در فضای مجازی گویای این مهم است و شهرداری تبریز می‌تواند با راه‌اندازی مرکز مشاوره شهروندی در فضای سایبری پلیس فتا را در این راه یاری رساند.

رئیس پلیس فتا استان خواستار راه‌اندازی مرکز آسیب‌شناسی فضای مجازی با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز شد و افزود: طرح امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی توسط پلیس فتا کلید خورده و طی این طرح با متخلفانی که مخل آسایش و آرامش و آبروی شهروندان باشند مطابق قانون برخورد خواهد شد و به این واسطه از تمام شهروندان خواهشمندیم که به پلیس فتا اعتماد داشته باشند، این رکز با دارا بودن کارکنان متخصص و فنی با احترام به حریم خصوصی افراد و رازداری و با سرعت و دقت که لازمه کار هست انجام وظیفه می‌کند، از این رو در صورت بروز مشکلی در فضای مجازی می‌توانند به پلیس فتا مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز بر فرهنگ‌سازی در حوزه فضای مجازی تاکید کرد و گفت: تعامل سازمان‌ها و نهادهای دولتی در راستای فرهنگ‌سازی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه کنونی باشد.

حسین آذرنیا ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته و تعامل پلیس فتا با این سازمان افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در راستای اهداف فرهنگی خود آمادگی مشارکت در طرح‌های مختلف برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی تبریز را با همه سازمان‌ها به‌خصوص با پلیس فتا استان دارد.

دکمه بازگشت به بالا