اصفهان حائز رتبه های برتر فعالیت های علمی بین المللی کشور شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

اصفهان حائز رتبه های برتر فعالیت های علمی بین المللی کشور شد

 دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، رتبه نخست فعالیت های علمی بین المللی را در بین دانشگاه های سطح یک و پارک های علم و فناوری کشور کسب کردند.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، بر اساس ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی اصفهان در ارزیابی فعالیت های علمی بین المللی در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، رتبه نخست دانشگاه های سطح یک کشور را به خود اختصاص داد.
۱۳ دانشگاه برتر و بزرگ کشور در زمره دانشگاه های سطح یک قرار دارند.
در هشتمین نشست سراسری معاونان و مدیران مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری که روز دوشنبه ۱۴ اسفند با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تهران برگزار شد، از دانشگاه صنعتی اصفهان به دلیل کسب رتبه نخست در فعالیت های علمی بین المللی در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ تجلیل شد.
بر مبنای طرح تحول راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان، دستیابی به مرجعیت علمی و فناوری در آسیا از جمله اهداف کلان این دانشگاه در چشم انداز آینده آن ترسیم شده است.
همچنین، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ارزیابی فعالیت‌های علمی و بین‌المللی سال های ۹۵ و ۹۶ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه نخست را در بین پارک های علم و فناوری کشور کسب کرد.
در بخشی از لوح تقدیری که از سوی وزیر علوم خطاب به رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان صادر شده، آمده است: با عنایت به تلاش‌های مستمر مجموعه تحت مدیریت جنابعالی در تعاملات علمی، پژوهشی و فناوری بین‌المللی و استفاده از آن در تحقق اهداف دیپلماسی علم و فناوری، کسب لوح تقدیر رتبه اول را در ارزیابی فعالیت‌های علمی و بین‌المللی سال ۹۶-۱۳۹۵ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صمیمانه تبریک می‌گویم.
حدود ۵۰۰ شرکت و موسسه دانش بنیان و فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می‌کنند و در سال‌های اخیر، این شهرک بین‌المللی‌‌شدن را در قالب توسعه همکاری با شرکت‌های مطرح در سطح دنیا به عنوان یک برنامه محوری دنبال می‌کند.
این شهرک در شهریور سال آینده میزبان سی و پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در اصفهان است.
اصفهان با حدود ۳۱۰ هزار دانشجو و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور پس از تهران است.
این استان دارای تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور با ۲ پارک علم و فناوری و حدود ۱۰ مرکز رشد فناوری است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا