آئین‌نامه جدید گشایش (ال سی) ریالی در شورای پول و اعتبار

خبرگزاری ارک: وزیر اقتصاد با بیان اینکه تصویب آئین نامه جدید به کارگیری ال سی  داخلی در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است، گفت: ۱۷۰۰ مجوز زائد شناسایی شده و اقدامات برای شناسایی این مجوزها ادامه دارد.

به گزارش مهر، علی طیب نیا در همایش همدلی و همزبانی دولت و بخش خصوصی، کلید اصلی رونق و رشد اقتصادی و ارتقای اشتغال را همدلی دانست و با تاکید بر ضرورت توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، گفت: هر گونه تغییر در عملکرد بلندمدت اقتصاد ایران که نتیجه آن می تواند توسعه و رشد اقتصادی و افزایش اشتغال باشد، جز با تغییر اساسی در فرآیندها و شناسایی مشکلات و مسائل اصلی کشور، یافتن راه حل‌ها و پایش و نظارت بر حسن اجرای آنها میسر نخواهد بود. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: جهت گیری این تغییر اساسی در کشور باید به سمت مشارکت گسترده تمامی ذی نفعان و مراحل تصمیم گیری و اجرا باشد، این در حالی است که دولت یازدهم از ابتدای شروع به کار خود تلاش کرده زمینه همکاری و ارتباط مستمر با بخش خصوصی را فراهم کند.

وی تصریح کرد: البته تا شکل گیری یک فضای کامل مطلوب تعاملی میان دولت و بخش خصوصی فاصله بسیاری وجود دارد و شاید ریشه آن در دو مشکل اصلی وابستگی به درآمدهای نفتی و دولتی بودن اقتصاد ایران خلاصه می شود.

به گفته طیب نیا، تزریق درآمدهای نفتی در قالب بودجه باعث شده در طول زمان و به طور مستمر دولت بزرگتر و زمینه رشد و نمو بخش خصوصی گرفته شود، به نحوی که گسترش بیش از حد دولت و سرکوب بخش تولید در کنار کارآیی و بهره وری اندک، عدم شکل گیری نهادهای مشارکتی، گسترش فساد و افزایش آسیب پذیری اقتصاد ملی نسبت به تکانه های خارجی، معلول نفتی بودن اقتصاد ایران است.

دکمه بازگشت به بالا