هزینه ترخیص کالاهای پستی خارجی اعلام شد

خبرگزاری ارک: مدیرکل مهندسی عملیات شرکت پست نحوه دریافت هزینه های ترخیص و توزیع بسته ها و امانات خارجه از مشتریان پست را تشریح کرد.

به گزارش مهر، رضا ترکیان اظهار داشت: به استناد بند ۳ ماده ۲۰ کنوانسيون پستي جهاني، ادارات پست کشورها مجازند در صورت ترخيص مرسولات محتوی کالا از گمرک به غیر از نامه، اسناد و مدارک که شامل بسته کوچک، امانت پستي، بسته پيشتاز است به نيابت از گیرندگان، مبلغي را بابت ترخيص بر مبناي هزينه هاي مصوب از مشتريان اخذ کنند.

وی افزود: برابر مفاد آيين نامه پست نامه ها و امانات پستی درخصوص هزینه های اعلام شده از سوی اتحادیه پستی جهانی برای انجام  امور گمرکی در کشور مقصد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبالغ فوق را با در نظر گرفتن تخفیف مضاعف نرخنامه مصوب سال ۹۳، ۱۳۰ هزار ریال تعیین کرده است.

مدیرکل مهندسی عملیات شرکت پست درخصوص دلیل پرداخت هزینه مذکور از سوی مشتری اظهار داشت: این هزینه ها بابت ارایه مرسولات به گمرک و اخذ نظر ارزیابان گمرک، بسته بندی مجدد مرسوله و ارسال آنها به مراکز تجزیه و مبادلات به منظور تداوم عملیات پستی و تحویل به گیرنده در نشانی دریافت می شود.

ترکیان با بیان اینکه به استثنای پاکات و مرسولات برگشتي از خارج، تمامی مرسولات پستي وارده اعم از بسته کوچک، امانت سفارشی،بسته پيشتاز که به منظور ارزيابي به گمرک ارسال مي شود، مشمول هزینه یادشده خواهد شد افزود: مبلغ دیگری از گیرندگان به عنوان حق توزیع بسته های کوچک اخذ نمی شود.

دکمه بازگشت به بالا