مصرف بنزین در اصفهان ۱۲٫۵۹ درصد افزایش یافت

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مصرف بنزین در اصفهان ۱۲٫۵۹ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان گفت: مصرف سوخت بنزین در استان در ۱۱ ماه امسال(از فروردین تا بهمن) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲٫۵۹ درصد افزایش یافت.

ارک خبربه نقل ازایرنا:حسین صادقیان روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: مصرف بنزین در ۱۱ ماه امسال در استان اصفهان به یک میلیارد و ۹۱۶ میلیون لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲٫۵۹ درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: مصرف نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره(مازوت) در مدت مذکور در استان، کاهش یافته که بیشترین نرخ کاهش مربوط به نفت سفید است.
صادقیان، میزان مصرف نفت سفید در ۱۱ ماه امسال را ۳۲ میلیون و ۲۷۶ هزار لیتر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲٫۷۹ درصد کاهش یافته است.
مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان افزود: مصرف نفت کوره(مازوت) نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶٫۷۵ درصد کاهش یافته و به ۶۲ میلیون و ۱۹۰ هزار لیتر رسیده است.
نفت کوره یا مازوت بیشتر به عنوان سوخت در نیروگاه ها استفاده می شود اما از حدود سه سال گذشته بمنظور کاهش آلودگی هوا، مصرف این سوخت در نیروگاه های اصفهان ممنوع شده است.
صادقیان میزان مصرف نفت گاز(گازوئیل) در این مدت را ۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون لیتر اعلام و خاطرنشان کرد: مصرف نفت گاز نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲٫۸۲ درصد کاهش یافته است.
کارشناسان مسائلی مانند افزایش خودروهای شخصی و تک سرنشین و تمایل به استفاده از وسایط نقلیه شخصی به جای وسایط نقلیه عمومی را از جمله دلایل افزایش مصرف سوخت عنوان کرده اند.
حدود ۲۵۰ جایگاه سوخت بنزین، نفت و گاز و ۱۵۰ جایگاه سی ان جی در استان اصفهان فعال است

دکمه بازگشت به بالا