۳۶ مجتمع بین راهی آذربایجان شرقی به مسافران نوروزی خدمات می دهند

ارک خبر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز شدن طرح افزایش ایمنی و حمل و نقل مسافران نوروزی این اداره کل در استان برای نوروز سال۱۳۹۷ گفت: ۳۶ مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی استان در طول تعطیلات نوروزی به مسافران خدمات ارایه می دهند.
۳۶ مجتمع بین راهی آذربایجان شرقی به مسافران نوروزی خدمات می دهند
به گزارش ایرنا، منوچهر سلمان زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این راستا پیش فروش بلیت های حمل و نقل جاده ای نوروزی از ۱۷ بهمن به صورت همزمان (حضوری و غیرحضوری) آغاز شده است.
وی اظهار کرد: طرح جابجایی مسافران نوروزی سال ۹۷ از ۲۳ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده به مدت۲۲ روز اجرا می شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: شناسایی ایام و مسیرهای دارای بیشترین تقاضای سفر و برنامه ریزی برای تامین ناوگان این مسیرها، پیگیری و نظارت مستمر بر پیش فروش بلیت و هماهنگی با مراکز آموزشی و نظامی در خصوص تعیین زمان پیش فروش بلیت از جمله اقدام های این اداره کل است.
سلمان زاده، برنامه ریزی برای بهره برداری از حداکثر ظرفیت و توان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر، هماهنگی با تشکل های صنفی حمل و نقل مسافر به منظور تامین ناوگان کشیک و ارسال آن به محل مورد نظر و ممنوع کردن ارائه سرویس دربستی در برخی از ایام را از دیگر اقدام های این اداره کل اعلام کرد.
وی گفت: نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت ها در اعمال جدیت در خصوص کنترل اجزای فنی ناوگان و کنترل ساعات کار مجاز رانندگان مسافری از اقدام های انجام شده برای افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای مسافران در این ایام است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هماهنگی با اورژانس و هلال احمر برای آماده سازی و ارائه خدمات در پایگاه های امداد و نجات جاده ای، ممنوعیت حمل محموله های ترافیکی در جاده ها و آمادگی سامانه های نظارتی و ثبت تخلفات در محورهای استان برای انجام کنترل ناوگان جاده ای از دیگر اقدام های این اداره کل است.
سلمان زاده ادامه داد: در این ایام ۳۶ باب مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی در محورهای مختلف استان با فراهم کردن شرایط و امکانات مناسب آماده خدمات رسانی به مسافران است.
وی بر آماده سازی و تجهیز راهدارخانه های استان، منظرآرائی راه، خط کشی، پاک سازی تابلوهای جاده ای، لکه گیری راه ها و تسطیح حریم جاده ها توسط عوامل راهداری برای این ایام تاکید کرد.
سلمان زاده از کاربران، مسافران و رانندگان جاده ای خواست در این ایام از سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱برای دسترسی به آخرین اطلاعات وضعیت راه های کشور استفاده کنند.
در سطح استان آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۴۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۵۶۹ کیلومتر راه روستائی وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا