۱۵۰ مسجد آذربایجان شرقی میزبان معتکفین است

ارک خبر- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: مراسم معنوی و سنت حسنه اعتکاف به میزبانی تعداد ۱۵۰ مسجد در این استان یازدهم تا سیزدهم فروردین ماه سال آینده برگزار می شود.
۱۵۰ مسجد آذربایجان شرقی میزبان معتکفین است
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شهاب الدین حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمهیدات لازم و کافی برای برگزاری این آئین مذهبی در سطح استان فراهم شده است، افزود: در این ایام در تمامی شهرستان های استان مساجد جامع و تعدادی دیگر از مساجد میزبان معتکفین است و در شهرستان تبریز نیز تعداد ۴۳ باب مسجد برای این منظور اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: در شهرستان تبریز که شهرهای سردرود، ایلخچی و باسمنج را نیز شامل می شود، حضور در مراسم اعتکاف با ثبت نام اینترنتی صورت می گیرد و علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس www.etekaf-tabriz.ir نسبت به نام نویسی خود در مساجد یاد شده اقدام کنند.
حسینی با اشاره به اینکه ثبت نام اینترنتی برای نخستین بار از سال گذشته در تبریز ابداع شده است، ادامه داد: با این اقدام پارسال ۲۵ درصد از شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف نسبت به سال ۱۳۹۴ افزایش پیدا کرد و به همین جهت برای سال آینده در بسیاری از شهرهای بزرگ این طرح اجرایی می شود.
وی گفت: ثبت نام اینترنتی از ۱۹ تا ۲۸ اسفند جاری آغاز می شود.
حجت الاسلام حسینی تعداد شرکت کنندگان در سنت حسنه اعتکاف در سال ۱۳۹۶ در آذربایجان شرقی را ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: برای سال ۱۳۹۷ نیز تمهیدات و امکانات لازم برای پذیرش این تعداد در نظر گرفته شده است، اما به توجه به تعطیلات سال جدید در صورتی که تعداد معتکفین کمتر باشد، ادغام چند مسجد محتمل خواهد بود.
وی ، برگزاری دعای ‘ام داوود’ در روز سوم اعتکاف را از جمله برنامه های مهم این سنت در استان بیان و اظهار کرد: کتابچه ای نیز در این رابطه چاپ و در اختیار معتکفین قرار می گیرد، علاوه بر این هر روز برنامه های زنده قرآنی، اذان زنده، برنامه های معنوی و سخنرانی های اعتقادی اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام حسینی از ممنوع بودن ورود تلفن های همراه دوربین دار به داخل مساجد در ایام اعتکاف خبر داد و افزود: این اقدام در راستای ایجاد امنیت بیشتر و رعایت مسایل امنیتی صورت می گیرد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه نذورات مواد غذائی برای مساجد در ایام اعتکاف نیز ممنوع است، رعایت مسایل بهداشتی، پزشکی و امنیتی را از دلایل مهم این تصمیم برشمرد و ادامه داد: افراد خیری که می خواهند نذری در این زمینه ادا کنند، می توانند آنها را به صورت نقدی با مساجد و یا اداره کل تبلیغات اسلامی استان هماهنگ نمایند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، شعار اعتکاف سال جاری قمری را ‘احیای معنویت در بهار طبیعت’ اعلام کرد.

دکمه بازگشت به بالا