آذربایجان شرقی یکی از سه خواستگاه اصلی چوگان ایران است

ارک خبر- رییس فدراسیون چوگان با اشاره به ثبت جهانی این ورزش به عنوان شاهکار فرهنگی ایران گفت: آذربایجان شرقی یکی از سه خواستگاه اصلی چوگان است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله دهخدایی صبح امروز چهارشنبه در مجمع عادی سالانه هیات چوگان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب افزود: ویژگی تاریخی، فرهنگی ورزش چوگان از مهمترین عوامل شکل گیری ساختار نظام مند در یک سال اخیر است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تسریع روند احیای ورزش چوگان در دیگر استان های کشور تصریح کرد: تمامی ابعاد ورزش چوگان از فرهنگ اصیل ایرانی شکل گرفته است و طبق منویات مقام معظم رهبری همه دستگاه های دولتی متولی رشد و توسعه نرم افزاری و سخت افزاری این ورزش محسوب می شوند.

دهخدایی اظهار داشت: هدفگذاری کلان فدراسیون چوگان مبنی بر توانمند سازی بخش های مختلف این ورزش از خودکفایی تولید و آموزش اسب چوگان گرفته تا بومی سازی تجهیزاتی و ارتقای حرفه ای بازیکنان با معیارهای جهانی تنظیم شده است.

رییس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر استقلال مالی هیات های استانی و در راس آن فدراسیون اظهار امیدواری کرد: ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این حوزه علاوه بر بازدهی مالی در احیای ورزش چوگان اثرگذار خواهد بود.

دهخدایی متذکر شد: یونسکو با رویکرد ساختاری به توانمندی های زیرساختی و فرهنگی ایران به واسطه سبقه تاریخی ورزش چوگان در کشورمان انتظار دارد احیای این ورزش روند تسهیلی و تسریعی خود را با مشارکت عمومی(مردم، بخش خصوص و دولتی) طی کند.

رییس فدراسیون چوگان در ادامه ضمن تشکیل جلسه راهبردی با مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از زیرساخت های باشگاهی ورزش چوگان استان بازدید و در جریان اجرای برنامه های مدون باشگاه های فعال در ورزش چوگان بخش آرپا دره سی قرار گرفت.

دکمه بازگشت به بالا