برنامه های وزارت بهداشت ایران برای کشورهای دیگر آموزنده است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

وزیر بهداشت تایلند:

برنامه های وزارت بهداشت ایران برای کشورهای دیگر آموزنده است

اصفهان- ایرنا- وزیر بهداشت تایلند گفت: وزارت بهداشت ایران برنامه های مختلفی را برای سلامت مردم اجرا کرده است که می تواند برای کشورهای دیگر از جمله تایلند آموزنده باشد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، پیا کاسول روز پنجشنبه در بازدید از مرکز بهداشتی نواب صفوی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی ایران من و هیات همراه را بسیار تحت تاثیر قرار داد از جمله اینکه وزارت بهداشت ایران، برنامه های مختلفی را برای سلامت مردم اجرا کرده است.
وی اظهار کرد: ما می توانیم الگوی ایران در زمینه برنامه های بهداشتی و درمانی را بومی سازی کرده و در کشور خودمان استفاده کنیم.
وی همچنین درباره برنامه های کنترل ایدز گفت: کشور تایلند تجربه های زیادی برای کنترل این بیماری بویژه در انتقال از مادر به نوزاد دارد و توانسته ایم آن را به طور کامل مهار و کنترل کنیم.
وزیر بهداشت تایلند اضافه کرد: ما تجربه های خوبی در کنترل بیماری ایدز بویژه در انتقال از مادر به جنین داریم که می توانیم با ایران به اشتراک بگذاریم.
وی با بیان اینکه اصفهان نیز تجربه های خوبی در زمینه کنترل بیماری ایدز بویژه در انتقال از مادر به جنین دارد، تصریح کرد: برنامه های این شهر می تواند برای نقاط دیگر الگو باشد.
وزیر بهداشت تایلند در راس یک هیات عالی رتبه از جمله بنیانگذاران نظام سلامت این کشور، به دعوت وزیر بهداشت کشورمان به ایران سفر کرده است.
وی دیروز چهارشنبه با سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار کرد و در این دیدار، تفاهم نامه جامع همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و تایلند در زمینه های مختلف پزشکی، بهداشتی و درمانی امضا شد.
در این سفر وزیر بهداشت تایلند از نظام سلامت ایران از جمله مراکز بهداشتی درمانی، مراکز تولید دارو، مراکز تحقیقات پزشکی و خانه های سلامت در تهران و اصفهان نیز بازدید کرد.
وی روز پنجشنبه وارد اصفهان شد و از مرکز خدمات جامع سلامت محکم کار، مرکز بهداشت نواب صفوی اصفهان و شرکت های داروسازی رها و گل دارو بازدید کرد.
وزیر بهداشت تایلند در بازدید از این مراکز با روند ارائه خدمات درمانی و بهداشتی از جمله خدمات پزشک عمومی، مادر و کودک، مراقبت کودکان، میانسالان و سالمندان، بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها و واکسیناسیون و مشاوره شیردهی، بهداشت دهان و دندان و کنترل بیماری های رفتاری از جمله ایدز آشنا شد.
کشورمان ۹۰۰ بیمارستان فعال، حدود ۲۰ هزار خانه بهداشت و ۶ هزار پایگاه بهداشتی-درمانی و پایگاه جامع سلامت دارد.
به طور کلی حدود ۸۰ درصد خدمات سلامت در ایران دولتی است و ۹۲درصد مردم ایران زیر پوشش بیمه سلامت هستند که ۵۰ درصد این بیمه ها رایگان است.

دکمه بازگشت به بالا