منع زیست‌محیطی پروژه تونل سوم کوهرنگ برطرف شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان:
منع زیست‌محیطی پروژه تونل سوم کوهرنگ برطرف شد
مدیرکل محیط زیست اصفهان گفت: منع زیست‌محیطی پروژه تونل سوم کوهرنگ برطرف شده و از جانب محیط زیست دیگر هیچ مانعی برای این طرح وجود ندارد.

به گزارش ارک خبر، سید رحمان دانیالی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: معتقدیم که با همکاری و همت مردم و همه مسؤولان می‌توانیم مسبب اتفاقات خوبی باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت نصب و راه‌اندازی سامانه هشداری گرد و غبار زاینده‌رود افزود: حق‌آبه زیست‌محیطی بعد از آب شرب، اولویت دوم آبی استان اصفهان است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به آغاز پویش «نه به زباله» گفت: در ابتدا حسن اکلیلی هنرمند پیشکسوت، مسعود صرامی سرمایه‌گذار مدیرعامل مجموعه اصفهان سیتی‌سنتر و سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان به این چالش دعوت شدند.

وی با اشاره ظرفیت زیست‌محیطی غنی و فوق‌العاده اصفهان اذعان داشت: ۲ ماه پیش بر اثر یک حادثه یکی از شکارچیان متخلف توسط ۲ محیط‌بان‌ کشته شد که پس از انجام مراحل قانونی، با وثیقه آزاد شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته حدود ۸۰ محیط‌بان جذب اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان شدند و در کل استان حدود ۲۶۰ محیط‌بان مشغول هستند که ۷۰۰ هزار هکتار مناطق حفاظت شده را نظارت می‌کنند و بخش زیادی از منطقه حفاظت‌شده کلاه‌قاضی تحت رصد دوربین‌های سازمان حفاظت از محیط زیست است.

وی با اشاره به وضعیت کیفی استان و شهر اصفهان در سال جاری یادآور شد: شهر اصفهان از اول فروردین تا ۱۳ اسفند سال ۹۶ حدود ۲۵۶ روز سالم را تجربه کرد.

دانیالی با اشاره به جلسه شب گذشته استاندار اصفهان درخصوص مشکلات آبی بیان داشت: مقرر شد واحدهای صنعتی که به ازای مصرف معینی از آب، مبلغی را به صندوقی واریز کنند، در خصوص بحث فلزات سنگین و تأثیر آن روی آلودگی هوا نیز باید بگویم که اگر این موضوع واقعیت داشته باشد باید با یک حساسیت ملی درخصوص آن ورود کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان به موضوع پسماند اشاره کرد و افزود: پسماند ویژه و پزشکی برای محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است. هم اکنون در یک شبانه روز ۵۰ تن پسماند ویژه اصفهان معلوم نیست چه سرانجامی پیدا خواهد کرد. این یک واقعیت غیر قابل انکار است که احتمالا میزانی از این پسماندها نیز دفن می شوند.
دانیالی به موضوع تالاب گاوخونی و آب اشاره کرد و گفت: متاسفانه اهمیت آب و تالاب گاوخونی را برای مردم درست روشن نکرده ایم. ریزگردهای تالاب تا شعاع یک هزار کیلومتری را تحت تاثیر قرار خواهد داد. طبیعت نیازهای به حقی دارد که اگر نیازهای به حق آن را تحویل ندهیم آن موقع جور دیگری با ما رفتار می کند. باید این غفلت چندین ساله در حوضه زاینده رود را جبران کنیم وگرنه گاوخونی رحم نخواهد کرد.

وی در پایان اظهار داشت: طی سالیان گذشته طرح ممنوعیت احداث واحدهای صنعتی در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان محقق نشده است؛ برخورد با واحدهای صنعتی متخلف، مستلزم هماهنگی با دستگاه قضایی است و بنا به رأی دستگاه قضایی، اداره کل محیط زیست استان اصفهان به طور جدی برخورد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا