شبکه ارزش صنعت آذربایجان شرقی باید شناسایی شود

ارک خبر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی شناسایی شبکه ارزش صنعت آذربایجان شرقی را ضروری دانست و گفت: ایجاد صنعت خودروسازی در کنار قطعه‌سازی در استان زنجیره را تکمیل می‌کند.
به گزارش خبرنگار مهر، داود بهبودی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه اکثر واحدهای تولیدی در جای‌جای دنیا کوچک ولی به همدیگر زنجیروار متصل هستند اظهار کرد: وقتی می‌گوییم صنعت قطعه‌سازی در آذربایجان شرقی کشش مناسبی دارد اما اگر در کنار قطعه‌سازی صنعت خودروسازی نیز وجود داشت با تلفیق این دو می‌توانستیم تولیدکننده خودرو هم باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، شناسایی شبکه ارزش صنعت آذربایجان شرقی را ضروری دانست، افزود: شبکه ارزش صنعت آذربایجان شرقی را باید شناسایی و زنجیره تولید را تکمیل کنیم و در راستای زنجیره برخی اقداماتی را نیز انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت آی تی و آی سی تی در دنیا، کشور و استان آذربایجان شرقی رو به رشد است، گفت: مثلاً در بحث معادن خواه‌ناخواه باید قابلیت‌های طبیعی وجود داشته باشد ولی در آی سی تی نیازی به قابلیت طبیعی نیست بلکه این صنعت می‌تواند در هر جایی رشد یابد.

بهبودی اضافه کرد: در جامعه ما دولت و بخش خصوصی از نظر کیفیت تقریباً هم‌وزن هستند در واقع در هیچ کجای جهان نمی‌توان گفت که دولت قوی و بخش خصوصی ضعیف است یا بلعکس، اصولاً این دو همگن هستند و هر جایی که بخش خصوصی قوی‌تر است باید دولت نیز نسبت به بخش خصوصی قوی‌تر باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ضعف مدیریتی در دولت و بخش خصوصی در حوزه صنعت غیرقابل‌انکار ذکر کرد و گفت: در گذشته می‌بایست سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان شرقی صورت گیرد متأسفانه به هر نحوی و به لحاظ وجود صنایع بزرگ دولتی این امکان به وجود نیامده است و اکنون بر اساس اصل ۴۴ تمامی کارخانجات زیر نظر دولت به بخش خصوصی عمومی غیردولتی واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر بخش خصوصی به حوزه‌هایی که شاید بیش از هر چیزی مورد نیاز جامعه باشد ورود پیدا کرده و سرمایه‌گذاری کند دولت نیز خود را ملزم می‌داند تا برخی مشوق‌هایی برای این سرمایه‌گذاران فراهم کند و در این میان باید بگوییم که بسته‌های حمایتی چه داریم.

بهبودی با تأکید بر اینکه مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی در حوزه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاران باید توجیه‌پذیر باشد، خاطرنشان کرد: برخی از حمایت و بسته‌های حمایتی دولتی از بخش خصوصی تنها بر عهده مدیریت ارشد آذربایجان شرقی نیست بلکه به مسئولان کشور نیز نیازمند است.

دکمه بازگشت به بالا