گردشگر خارجی فرصت مناسبی برای جذب سایر گردشگران در تبریز ۲۰۱۸ است

ارک خبر- رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: گردشگر خارجی فرصتی جهت تبلیغات مثبت در کشور برای جذب گردشگران دیگر محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، غلامحسین مسعودی ریحان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که برای توسعه ی استان باید از پتانسیل راه ها استفاده کرد، اظهار کرد: با توجه به این‌که راه‌های هوایی، راه آهن و آزاد راه عاملی برای توسعه استان و حتی جذب گردشگر است، شهرداری، شورا و نمایندگان مجلس باید توسعه ی راه ها را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا در تبریز ۲۰۱۸ گردشگران دسترسی آسانی به استان داشته باشند.

وی افزود: یکی از راه های اصلی، آزاد راه تبریز-اهر-باکو و تبریز به بازرگان است، این راه یکی از مطالبات اصلی مردم بوده و مصوبه ی هیئت دولت نهم بود که در حال حاضر نیز هیچ گونه جابه جایی در محل آن صورت نمی گیرد، ضروری است برای تکمیل آن سرمایه گذار پیدا کرده و تدابیری برای آن اندیشیده شود.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تبریز با گذشته اصیل و غنی خود دارای پتانسیل برای جذب گردشگران خارجی است، گفت: با توجه به جاذبه های تبریز باید آن را به شهر موزه تبدیل کنیم در دنیا هیچ شهری به اندازه ی تبریز گذشته ی اصیل و غنی ندارد در هیچ شهری ۴۰۰ شاعر نامدار در یک قبرستان دفن نشده اند یا طبیعت منحصر به فرد جنگل های ارسباران و حتی تراژدی مرگ دریاچه ی ارومیه می تواند جاذبه گردشگری شود.

وی تبلیغ صحیح و آموزش در راستای معرفی جاذبه های گردشگری استان را موثر دانست و گفت: تبریز ۲۰۱۸ تلنگری است تا ما به خود بیاییم، تمامی مردم، پرسنل فرودگاه، ترمینال و رانندگان تاکسی در تبریز ۲۰۱۸ باید آموزش کافی را در برخورد با گردشگر خارجی کسب کنند البته طی شش ماه گذشته در این راستا اقدامات موثری انجام شده است.

مسعودی ریحان با بیان این‌که نگاه مدیران اجرایی نسبت به حل مشکلات تغییر کند، افزود: سبک اداری و نوع نگاه و رفتار ما باید تغییر کند و تنها متکی به پول نفت نشویم باید با تغییر سبک و استفاده ی صحیح از امکانات موجود در راستای توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنیم.

وی از راه اندازی بانک ایده پردازی در سایت (www.shora-eaz.ir) شورای اسلامی استان خبر داد و گفت: با راه اندازی بانک ایده پردازی از نخبگان و مخترعین جهت ثبت طرح ها و اختراعات و کمک به اجرایی شدن این طرح ها حمایت می شود، متقاضیان می توانند در حوزه های خدمات کشاورزی، خدمات، صنایع تبدیلی، انرژی، گردشگری، صنعت و تولید، معدن و تجارت، عمرانی، ورزش و پزشکی فرهنگی، هنری و تبلیغات ایده های خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: از مدیران دستگاه اجرایی یک نفر به عنوان کارشناس کمیته نظارت همکاری می کنند که بعد از بررسی در صورت تایید فرد ایده پرداز برای اجرای ایده ی خود با سرمایه گذار یا سازمان ذی ربط لینک می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا