تعاونی های عرضه محصولات ایرانی تاسیس می شود

ارک خبر- رئیس اتاق تعاون ایران گفت: «فروشگاه عرضه محصولات ایرانی» با هدف ترویج فرهنگ تعاون و تحقق شعار امسال، در همه شهرهای بزرگ کشور تاسیس می شود.
تعاونی های عرضه محصولات ایرانی تاسیس می شود
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اتاق تعاون ایران، «بهمن عبدالهی» به نامگذاری امسال به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و افزود: این شعار از کلیدی ترین مسیرهای ارتقای معیشت در سطح اقتصادی مردم و نقطه عطفی برای توسعه همه جانبه اقتصاد ایران است.
وی درخصوص نقش بخش تعاون در تحقق این شعار اظهارداشت: می خواهیم با بهبود کیفیت کالاهای تولیدی در بخش تعاون به دنبال تحقق شعار امسال باشیم.
این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت شکل گیری یک زنجیره به هم پیوسته از ابتدای تولید تا توزیع و بازرگانی محصولات داخلی، گفت: باید گسترده کردن حلقه ارتباط تولید تا مصرف نهادینه شود.

** ارائه تسهیلات و قرارداد سلف برای افزایش قدرت خرید مردم
وی به برنامه های اتاق تعاون برای تحقق شعار امسال اشاره کرد و افزود: در بخش تعاونی های مصرف از طریق ارائه تسهیلات و قرارد سلف، به دنبال افزایش قدرت خرید مردمیم.
عبداللهی اضافه کرد: در هر شهر، فروشگاه های بزرگی از کالاهای ایرانی را بنا می کنیم تا از این طریق، به ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی کمک کنیم.
رئیس اتاق تعاون ایران همچنین از امضای تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام (ره) خبر داد و گفت: از این پس مددجویان کمیته امداد از کالاها و خدمات بخش تعاون برخوردار می شوند.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کرد و به دنبال آن دولت نیز در بخشنامه ای، همه دستگاههای دولتی را از خرید کالاهای خارجی که مشابه خارجی دارند، منع کرد.

دکمه بازگشت به بالا