خرید کالای ایرانی بسترساز خروج از رکود اقتصادی است

ارک خبر-نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه اگر از کالای داخلی استفاده کنیم در حقیقت سرمایه داخلی را به چرخش در آورده‌ایم،‌ گفت:‌ یکی از مسیرهای مقابله با رکود اقتصادی، استفاده از کالای داخلی و اهمیت به تولیدکنندگان است که وظیفه همگانی است.محمد اسماعیل سعیدی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: برای تحقق شعار سال به یک همت عمومی نیازمند هستیم که البته این همت عمومی و عزم ملی توسط مسؤولان و خود مردم محقق خواهد شد.

وی افزود:‌ برای رسیدن به شعار سال فقط مسؤولان یا فقط مردم نمی‌توانند کاری انجام دهند بلکه باید مسؤولان و مردم با تمام توان وارد میدان شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی‌ با تاکید به اینکه اگر مردم منتظر باشند تا مسؤولان برای تحقق شعار سال کاری انجام دهند و یا حالت برعکس مسؤولان منتظر این باشند که مردم کاری انجام دهند، در اشتباه محض هستیم،‌ گفت:‌ اگر همه به میدان نیایند و توان خود را نگذارند، نباید انتظار تحقق شعار سال را داشته باشیم بلکه باید یک همت و عزم ملی را در این راستا بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد:‌ هر کسی باید در راستای تحقق شعار سال توان و ظرفیت خود را شناخته و آن را برای این امر استفاده کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیان شعار سال هم مردم و هم مسؤولان را مخاطب خود قرار دادند،‌ افزود:‌ البته برای تحقق شعار سال باید تمام دستگاه‌های زیرمجموعه حاکمیتی و دولت اقدامات اولیه را انجام دهند تا مردم با مشاهده این اقدامات وارد عمل شوند.

‌وی اذعان داشت:دولت و دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی باید جلوی واردات تمام کالاهایی که مشابه آن در ایران تولید می‌شود را بگیرند و خود را از خرید این کالاها منع کرده و بهانه‌هایی برای چنین واردات‌ها و خریدهایی نداشته باشند.

سعیدی با تاکید به اینکه مردم باید به مصرف کالاهای داخلی اهتمام داشته باشند،‌ تصریح کرد:‌ اگر می‌خواهیم با شرایط موجود که رکود اقتصادی حاکم بوده، اشتغال‌زایی کنیم، باید به سمت استفاده از کالای ایرانی سوق پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ‌با مصرف کالای داخلی، تولید کالای داخلی نیز رونق می‌‌گیرد و به تبع آن اشتغال رونق خواهد یافت و توسعه اقتصادی به جامعه تزریق می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر از کالای داخلی استفاده کنیم، در حقیقت سرمایه داخلی را به چرخش درآورده‌ایم،‌ افزود:‌ یکی از مسیرهای مقابله با رکود اقتصادی استفاده از کالای داخلی و اهمیت به تولیدکنندگان است که وظیفه همگانی است.

دکمه بازگشت به بالا