اصفهان| ۴۹ درصد از مددجویان کمیته امداد اصفهان سالمندان هستند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

اصفهان| ۴۹ درصد از مددجویان کمیته امداد اصفهان سالمندان هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۴۹ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان را سالمندان ۶۰ سال و بالاتر تشکیل می‌دهند.

حمیدرضا شیران با بیان اینکه ۸۴ هزار و ۶۹۴ خانوار مستمری‌بگیر این نهاد هستند اظهار داشت: این تعداد خانوار جمعیتی برابر با ۱۴۵ هزار و ۱۶۶ نفر را تشکیل می‌دهند که در زمینه‌های معیشت، درمان، تحصیل، مسکن، امور فرهنگی و معنوی تحت حمایت قرار دارند.

وی با بیان اینکه علاوه بر خانوارهای مستمری‌بگیر، ۹ هزار و ۳۰۰ خانوار دیگر بدون دریافت مستمری تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود: این خانوارها بر اساس نیازهای موردی از یک یا چند خدمت کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه ۴۹ درصد از مددجویان این استان ۶۰ سال و بیشتر سن دارند، بیان کرد: این مددجویان جمعیتی نزدیک به ۷۲ هزار نفر را تشکیل می‌دهند و وضعیت آن‌ها به نحوی است که جای هیچ‌گونه کاهشی در خدمات حمایتی عرضه‌شده به آن‌ها وجود ندارد و از طرف دیگر ۱۳ درصد از مددجویان ما را افراد کمتر از ۱۸ سال تشکیل می‌دهند که این مددجویان هم از شمول طرح‌های اشتغال و خودکفایی خارج می‌شوند و کمیته امداد برای مباحث مربوط به توانمندسازی و خودکفایی عملاً در میان ۳۸ درصد از مددجویان امکان فعالیت دارد.

وی با اشاره به محدودیت‌های سنی مددجویان در زمینه توانمندسازی و خودکفایی، گفت: باوجود چنین محدودیت‌هایی کمیته امداد استان اصفهان موفق شده است در سال گذشته با اجرای طرح‌های توانمندسازی زمینه اشتغال و خودکفایی مددجویان مستعد را فراهم کند.

شیران با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۷ هزار طرح خودکفایی در سطح استان اجراشده است، گفت: مجریان این طرح‌ها پس از رسیدن به سطح درآمد مطلوب و اطمینان از پایداری آن به‌تدریج از حمایت این نهاد خارج می‌شوند.

وی با اشاره به سهم بالای مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های توانمندسازی کمیته امداد، اظهار داشت: کمک به کمیته امداد نه‌فقط یک امر خیر با پاداش اخروی بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای گسترش جامعه‌ای توانمند و متکی‌به‌خود در آینده‌ای نزدیک نیز هست و رسیدن به این امر توجه هر چه بیشتر نیکوکاران گرامی اصفهان را می‌طلبد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا