جزئیات ۳۰ محدوده فضای امن در مناطق حاشیه نشین تبریز از زبان شهردار تبریز

ارک خبر- شهردار تبریز اظهارکرد: برای آمادگی در مواقع بحران و زلزله ۳۰ محدوده امن با کاربری عمومی در نظر گرفته شده است که در مواقع بحران از آن استفاده خواهد شد.

به گزارش شهریار، مهندس ایرج شهین باهر با حضور در بخش ویژه خبری شبکه سهند یادآور شد: ۳۰ محدوده امن در قالب زمین فوتبال و پارک و کاربری عمومی و در مناطق حاشیه نشین ساخته می شود که هم نیاز عمومی این مناطق را تامین کند و هم در مواقع بحرانی مورد استفاده قرارگیزد.

وی افزود: ما در تبریز فضای بازی که بتوانیم در زمان بحران مردم را در آن اسکان دهیم در اختیار نداریم.

شهردار تبریز یادآورشد: در بسیاری از مناطق حاشیه نشین تبریز کوچه های با عرض یک متر و حتی کمتر وجود دارند و فضای آزاد برای نفس کشیدن وجود ندارد چه برسد به اینکه در زمان زلزله بخواهیم او را اسکان بدهیم.

مهندس ایرج شهین باهر با اعلام اینکه ایجاد شهرک امن در بالای کوه اشتباه بود گفت: ما در گذشته آمده ایم و بر روی کوه شهر امن ایجاد کرده ایم در حالی که کسی در مواقع زلزله به آن مکان نخواهد رفت. هیچ کس در موقع زلزله و بعد از آن خانه و زندگی خود را رها نمی کند و ما باید در خود محلات فضاهای باز ایجاد کنیم.

وی اعطای وام ۹ درصدی دولت در بازسازی بافت حاشیه نشین را اقدامی مثبت در جهت بازسازی مناطق حاشیه نشین عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت و شهرداری در سال جدید اقداماتی در خصوص بازسازی بافت حاشیه نشین تبریز انجام شود.

شهردار تبریز مناطق حاشیه نشین را دارای ۳ لایه متفاوت عنوان کرد و گفت: بافت حاشیه نشین دارای ۳ لایه با شیب تند، شیب ملایم و شیب کم است که در بازسازی این مناطق شیب تند برای کاربری عمومی، شیب ملایم برای مجتمع سازی و شیب متوسط برای مسیرگشایی در نظر گرفته شده است که با مسیرگشایی و افزایش ارزش منطقه ای ساکنان برای ساخت و ساز راغب می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا