رشد ۴۴ درصدی گازرسانی به صنایع استان آذربایجان شرقی

ارک خبر- در سال گذشته روند گازرسانی به صنایع استان دارای رشد ۴۴ درصدی بوده است.

به گزارش روابط عمومی، مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به روند پرشتاب تأمین گاز صنایع در سال ۹۶ گفت: با توجه به اهمیت بخش های تولیدی و صنعتی در بهبود شاخص های اقتصادی استان و اهمیت این حوزه در اشتغال و ایجاد ارزش افزوده، با بهره گیری از طراحی های نوین گازرسانی و توسعه شبکه در شهرک های صنعتی، بسترهای لازم جهت بهره مندی هر چه بیشتر این بخش از انرژی پاک گاز طبیعی فراهم گردیده است.
سیدرضا رهنمای توحیدی افزود: در سال گذشته با گازدار نمودن ۱۷۴ واحد صنعتی بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب در ساعت گاز طبیعی در بخش های صنعتی جایگزین سوخت مایع گردیده است.
وی از تداوم این روند در سالجاری خبر داد و اظهار داشت: شرکت گاز استان ضمن نزدیک رسانی شبکه های گاز به صنایع مصرف کننده سوخت مایع، آمادگی دارد درصورت درخواست متقاضیان، اقدامات لازم در راستای بهره مندی این بخش زیرساختی معمول نماید.
توحیدی تصریح کرد: تاکنون۷۰۳۰واحد صنعتی تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته که۱۷۴ مورد از این واحد مربوط به عملکرد سال ۹۶ شرکت می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان در پایان با اشاره به تاثیر انرژی پاک گاز طبیعی در کاهش آلایندگی زیست محیطی اعلام کرد: گاز طبیعی علاوه بر اینکه موتور محرکه بخش اقتصاد استان می باشد، با بهره مندی هر چه بیشتر این بخش ها زمینه حرکت به سمت و سوی صنعت پاک و بهبود شرایط محیط زیست فراهم خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا