۵۴ هزار بازرسی اقتصادی در آذربایجان شرقی انجام شد

ارک خبر- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای طرح نظارتی نوروز ۹۷ حدود ۵۴ هزار بازرسی از بنگاه های اقتصادی استان انجام شد.
۵۴ هزار بازرسی اقتصادی در آذربایجان شرقی انجام شد
اسماعیل عطاپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از هفتم بهمن سال گذشته با موضوع پایش بازار در ایام نوروز اجرا و در نتیجه آن بیش از یک هزار و ۲۸۹ مورد تخلف کشف شد.
وی با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی تعداد بازرسی ها و پنج درصدی تخلفات کشف شده در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در این مدت گزارش های دریافتی مردم از طریق سامانه ۱۲۴ این سازمان ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآوری کرد: افزایش رضایت مندی مردم از اقدام های نظارتی سازمان به ویژه رسیدگی سریع شکایات در محل وقوع تخلف، افزایش میزان مبالغ برگشتی به شاکیان، نظارت دقیق بر قیمت مرغ و مدیریت قیمت کالاهای اساسی در طول سال و طرح نوروزی از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح در استان بود.
عطاپور ادامه داد: بخشی از بازرسی های این ایام به صورت مشترک و با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، اداره کل استاندارد و سازمان میراث فرهنگی انجام شد.
وی گفت: عمده بازرسی ها در حوزه کالاها و خدمات اولویت دار شامل البسه و پوشاک، کیف و کفش، مواد پروتئینی، آرد و نان، برنج، رستوران ها و مراکز اقامتی، مواد پروتئینی، میوه (سیب و پرتقال) و شیرینی و آجیل انجام شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: درج نکردن قیمت، صدور نکردن صورتحساب و گرانفروشی از جمله بیشترین میزان تخلفات کشف شده در این طرح را به خود اختصاص داده است.
عطاپور افزود: در بخش خدمات نیز بیشترین بازرسی ها از قالی شویی ها، خشکشویی ها، غذاخوری ها و رستوران های بین راهی انجام و با متخلفان برخورد قانونی شد و برای ۱۴۰ واحد متخلف در سطح استان نیز پرونده تخلف صنفی تشکیل شده است.
آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۴ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در زمینه های مختلف از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود.

دکمه بازگشت به بالا