تیکاف ۱۶ هزار پرواز در آسمان تبریز

ارک خبر- مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی از افزایش ۲۰ درصدی مسافران خارجی پروازهای فرودگاه بین المللی تبریز خبر داد.
مصطفی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۲۵ پرواز از فرودگاه شهید مدنی تبریز صورت گرفته که سال ۹۵ این رقم معادل ۱۴ هزار و ۸۹۵ پرواز بوده و حکایت از رشد ۶ درصدی در بخش تعداد پروازهای صورت گرفته از مجموعه فرودگاهی تبریز دارد.

وی در رابطه با تعداد مسافر جابه‌جا شده با این حجم پروازی افزود: در مجموع یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۱۷ نفر با تعداد پرواز مورد نظر از طریق فرودگاه تبریز جابه‌جا شده‌اند که این تعداد نیز نسبت به سال ۹۵ از رشد ۵ درصدی برخوردار بوده است.

صفایی نقطه قوت فرودگاه تبریز در سال گذشته را پروازهای خارجی عنوان کرد و افزود: سال گذشته افزایش قابل توجهی در بخش پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی تبریز را شاهد بودیم بطوری که تعداد پرواز یک هزار و ۸۳۲ پرواز سال ۹۵ به ۲ هزار و ۱۶۰ پرواز در سال ۹۶ افزایش یافته و رشد ۱۸ درصدی را بدنبال داشته است.

وی تعداد مسافران پروازهای خارجی مجموعه تحت مدیریتش را نیز بیش از ۲۵۳ هزار نفر اعلام و تاکید کرد: جابه‌جایی این تعداد مسافر خارجی در سال ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی با اشاره به برقراری پرواز هوایی بین تبریز و آلمان را به عنوان نقطه عطف فعالیت‌های سال گذشته بخش فرودگاهی استان اضافه کرد: سال گذشته برقرای پرواز تبریز – هامبورگ وبالعکس در کنار برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند، نصب دو دستگاه دیزل ژنراتورهای فرودگاه سهند، برگزاری کارگاه آموزشی معاونان حوزه اداری و مالی فرودگاه‌های کشور و نخستین همایش امور بانوان و خانواده شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در تبریز، انجام موفقیت آمیز پروازهای حج تمتع، آغاز عملیات توسعه اپرون فرودگاه تبریز، آغاز عملیات توسعه ترمینال شماره ، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب و انجام حجم گسترده‌ایی از پروژه‌ها و اقدامات عمرانی از جمله دستاوردهای اداره کل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی در سال گذشته بود.

گزارش فارس حاکی است هم اکنون از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز پروازهای خارجی به مسیرهای هامبورگ، استانبول، نجف، بغداد ، مدینه، تفلیس، باکو و ایروان وپروازهای داخلی به مسیر های تهران ، مشهد ، اصفهان ، اهواز ، شیراز، بندرعباس ، عسلویه ، کیش، رشت وکرمان برقرار است.

دکمه بازگشت به بالا