رونق ۲۵ درصدی در پروازهای خارجی فرودگاه تبریز

ارک خبر-مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی از رونق ۲۵ درصدی در پروازهای خارجی فرودگاه تبریز خبرداد.مصطفی صفایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: سال گذشته در پی رایزنی‌های صورت گرفته با شرکت‌های هواپیمایی، شاهد افزایش ۲۵ درصدی پروازهای سال ۲۰۱۷ نسبت به ۲۰۱۶ در این حوزه بودیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در تشریح این رویداد افزود: بیشترین افزایش پروازی در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در بخش پروازهای خارجی اتفاق افتاده به طوریکه از تعداد یک‌هزار و ۹۳۲ پرواز در سال ۲۰۱۶، به ۲ هزار و ۴۲۳ پرواز طی سال ۲۰۱۷ رسیده است.

وی اضافه کرد: به‌تبع افزایش پروازهای خارجی، افزایش مسافر نیز در مدت یاد شده اتفاق افتاد و تعداد تراکنش مسافری نیز ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد چرا که در سال ۲۰۱۶میلادی ۲۴۷ هزار و ۳۳۵ مسافر خارجی از خطوط هوایی فرودگاه شهید مدنی رفت و آمد داشته‌اند که این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۳۰۱ هزار و ۳۱۶ نفر افزایش یافته است.

صفایی، حجم بار جابه‌جا شده در قبال تعداد پرواز و مسافر یاد شده را نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۰۶ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ماقبل ۳ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۲۵ کیلوگرم بوده که حکایت از رشد ۱۶ درصدی بخش بار پروازها نیز دارد.

این مقام ارشد در حوزه حمل و نقل هوایی، درباره میزان تی‌کاف پروازهای داخلی فرودگاه بین‌الملل تبریز در مدت یاد شده نیز اظهار داشت:​ آمار مسافر جابه‌جا شده داخلی در سال ۲۰۱۷ تعداد یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۱۰ نفر با ۱۳ هزار و ۱۷۹ پرواز و در سال ۲۰۱۶ تعداد یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۶۳ نفر با ۱۲ هزار و ۳۰۴ پرواز بوده است که افزایش هشت درصدی در بخش مسافر و رشد هفت درصدی را در تعدا پروازها نشان می‌دهد.

هم اکنون روزانه ۵۰ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در مسیر پروازهای خارجی به مسیرهای آلمان، ترکیه، عراق و پروازهای داخلی به مسیرهای تهران ، مشهد، کرمان ،اصفهان، اهواز، شیراز، بندرعباس، عسلویه، کیش و رشت برقرار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا