۹۵ درصد داروهای دامی در کشور تولید می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

۹۵ درصد داروهای دامی در کشور تولید می شود

 رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: ۹۵ درصد داروها و واکسن های دامی منطبق با استانداردهای جهانی در ایران تولید می شود.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، محمدرضا صفری عصر چهارشنبه در نشست خبری پیش از افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان در اصفهان افزود: ۱۷۰ کارخانه تولید دارو، واکسن و نهاده های دامپزشکی در کشور فعالیت دارند و ۸۰ درصد داروهای مورد نیاز آبزیان نیز تولید داخل است.
وی اضافه کرد: ۵۰ میلیون دلار دارو و واکسن های دامی سال گذشته به کشورهای اروپایی شامل بوسنی و هرزگوین، بلاروس، اسپانیا و اوکراین ونیز کشورهای همسایه صادر شد.
وی ادامه داد: همچنین سرم های مارگزیدگی به کشورهای انگلیس و اسپانیا صادر می شود.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: باتوجه به ظرفیت ها و استعداد بخش دام و دامپزشکی برای پیشرفت و کمک به رونق اقتصادی و علمی کشور، باید بیش از پیش به این بخش نگاه حمایتی وجود داشته باشد.
وی افزود: حمایت ها می تواند در قالب ارائه تسهیلات ارزان قیمت انجام گیرد اما در سال های گذشته این بخش آنطور که باید مورد حمایت قرار نگرفت و از تسهیلات با قیمت مناسب بهره مند نشد.
صفری تاکید کرد: حرفه دامپزشکی با حمایت و پشتیبانی، ظرفیت پوشش همه بازارهای جهانی را دارد و می تواند با تولیدات خارجی به لحاظ کیفیت و قیمت رقابت کند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی تحقیقات در این حوزه را ناکافی ارزیابی کرد و گفت : تحقیقات موجود به پایان نامه دانشگاهی محدود می شود و این حوزه باید ارتقا و توسعه یابد.
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان عصر چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان گشایش یافت.
این نمایشگاه تا یکم اردیبهشت امسال ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا