رونمایی کتاب “داستان های مشاغل” در موزه عصارخانه شاهی

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

رونمایی کتاب “داستان های مشاغل” در موزه عصارخانه شاهی

مجموعه کتاب “داستان های مشاغل” نوشته شیرین بدرلو روز سه شنبه چهارم اردیبهشت در راه شاهی رونمایی می شود.

سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه ویژه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان را با شعار “شهری که دوستش دارم” در نقاط مختلف شهر ویژه عموم شهروندان برگزار می کند.

رونمایی مجموعه کتاب “داستان های مشاغل” نوشته شیرین بدرلو و تصویرگری سیمین بدرلو، چهارم اردیبهشت یکی از ویژه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان است.

موزه عصارخانه شاهی به عنوان یکی از مراکز سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مأموریت مطالعات فرهنگی عامه و مشاغل سنتی را به عهده داشته لذا تهیه و تنظیم این مجموعه را در دستور کار قرار داده است.

داستان های مشاغل با موضوع مشاغل سنتی پیرامون معرفی شغل های عصاری، عطاری، مسگری، آهنگری و کاشیکاری ویژه گروه سنی الف و ب تهیه و تنظیم شده است.

این مجموعه پنج جلدی شامل “این آتش خاموش نمی‌شود”، “مینو، دست‌ها و لک‌لک‌”، “دیگچه‌ ی مسی مادربزرگ”، “دوستی مار و پونه” و “حنا و رنگ های قالی” در قطع خشتی و در دسته کتاب های تربیتی با تصویرگری کودکانه به شکل داستان تنظیم شده تا کودکان بیشتر با این مشاغل از یادرفته آشنا شوند.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح به محل موزه عصارخانه شاهی واقع در میدان امام(ره)، بازار بزرگ، قبل از سرای مخلص، پاساژ عصاری مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا