پلمب ۱۰۲۸ چاه غیر مجاز در استان اصفهان/۵۹ نفر از جان‌باختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج شناسایی شدند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد
پلمب ۱۰۲۸ چاه غیر مجاز در استان اصفهان/ شناسایی هویت ۵۹ جان‌باخته سانحه هوایی تهران-یاسوج
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: هزار و ۲۸ حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان با همکاری دستگاه قضایی پلمب شده است.

به گزارش ارک خبر: احمد خسروی‌وفا در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح اقدامات دادگستری استان اصفهان در سال ۹۶ اظهار کرد: یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۱۲ پرونده وارد قسمت‌های متقاضی از دستگاه قضایی استان شده است که یک میلیون و ۱۵۳ هزار ۶۷۸ پرونده مختومه شده است.

وی با بیان این‌که برای افرادی که برای نخستین بار شکایت کردند شماره ۱۶ رقمی به افراد مراجعه‌کننده داده می‌شود، افزود: ۴۷۲ هزار و ۴۶۵ پرونده افرادی بودند که شماره ۱۶ رقمی دریافت کردند یعنی برای نخستین بار شکایت کردند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه به بیان ۱۰ اتهام نخست استان پرداخت و گفت: توهین به اشخاص عادی، سرقت مستوجب تعزیر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی اعم از رانندگی و غیر رانندگی که بیشتر رانندگی بوده، ضرب و جرح، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، خیانت در امانت، افترا و تحصیل مال از طریق نامشروع یا سوء استفاده یا تقلب ۱۰ اتهام اول استان بوده است.

وی اضافه کرد: موضوع طلاق توافقی رتبه هشتم را دارد که با پیگیری‌هایی که معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم با همکاری بهزیستی داشتند ۲۱ مورد از طلاق‌های توافقی در استان منتهی به سازش شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در تشریح عملکرد شورای حل اختلاف استان بیان کرد: در کل تعداد ۲۸۳ شعبه حل اختلاف در استان فعال است که ۱۹۸ شعبه حقوقی، ۳۳ شعبه ویژه صلح و سازش و ۵۲ شعبه هم شعب روستایی ما هستند؛ در سال ۹۶ پرونده‌هایی که در شورای حل اختلاف مختومه شده ۲۱۷ هزار و ۶۷۸ پرونده بوده است، کل پرونده‌های وارد شده هم ۲۲ هزار و ۶۵۸ مورد بوده است؛ ۳۰ درصد از پرونده‌ها نیز منتهی به سازش شده که نسبت به گذشته رشد داشته اما نیازمند تلاش بیشتر است؛ در سال گذشته با همت مدیریت شورای حل اختلاف در استان ۳۲۷ نفر زندانی آزاد شدند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۷۳ باند سرقت در استان شناسایی و دستگیر شدند که شامل ۴۶۲ نفر بودند و عمده پرونده‌ها منتهی به صدور رأی شده است.

خسروی‌وفا در ادامه ابراز داشت: در سال ۹۶ از ۹۸۲ هکتار اراضی ملی که مربوط به اداره کل نابع طبیعی است و مورد تصرف قرار گرفته بود خلع یدیت شد که ارزش آن ۹۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

وی همچنین گفت: در سال گذشته ۲۹۵ مورد قلع و قمع مستحدثات را در اراضی کشاورزی داشتیم که حکم اجرا شده است؛ ۶۳ پرونده هم مربوط به اداره راه و مسکن و شهرسازی بود که از تصرف اراضیشان شاکی بودند که دستور رفع تصرف صادر شد که ۳۵۶ هزار و ۹۳۸ متر مربع خلعیت شده است و ارزش ۲۱۵ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال برای این اراضی اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ ضرب و جرح رتبه نخست جرایم استان اصفهان را داشت و رسیدن آن به رتبه چهارم اتفاق خوبی است، سرقت‌ها هم افزایش یافته که رتبه سوم بوده و در حال حاضر به رتبه دوم رسیده است؛ البته آمار سرقت‌های اصفهان نسبت به کشور پایین است.

خسروی‌وفا در ادامه گفت: مطالبه خسارت دادرسی، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه وجه چک، مطالب خسارت تأخیر، مطالبه وجه غیر از چک اسناد عادی و غیر عادی، اعسار از محکومه به، مطالبه مهریه، طلاق توافقی، درخواست صدور اجرائیه و مطالبه خسارت غیر از مواردی که گفته شد ۱۰ پرونده حقوقی اول استان اصفهان است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به این‌که در حوزه مواد مخدر نزدیک به ۳۰ تن کشفیات مواد مخدر در سال ۹۶ بوده است، گفت: بیشتر این کشفیات مربوط به نیروی انتظامی بوده است، چند روز گذشته هم ۵۵۰ کیلوگرم مورفین در نایین کشف و یک نفر هم دستگیر شد که درصدد شناسایی سایر افراد مرتبط هستیم.

وی با بیان این‌که هزار و ۲۸ حلقه چاه غیر مجاز در استان با همکاری دستگاه قضایی پلمب شده است، اذعان کرد: در سال گذشته ۶ هزار و ۶۳۳ پرونده مواد مخدر نسبت به موارد مکشوفه تشکیل شده که ۶ هزار و ۲۲۸ پرونده مختومه شده است؛ همچنین ۱۸۰ پرونده قاچاق مشروبات تشکیل شده که ۱۷۱ پرونده مختومه شده است.

خسروی وفا در خصوص پرونده سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، تصریح کرد: به دلیل اینکه محل سقوط این هواپیما در استان اصفهان بود پرونده اولیه در دادسرای سمیرم تشکیل شد و از ابتدای امر یکی از بازپرس های با سابقه استان مامور رسیدگی به این پرونده شد که در تمام مراحل پرونده حتی در مراسم بررسی جعبه سیاه هم حضور داشت که تمام اسناد پرونده موجود است.

رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه تاکنون ۵۹ نفر از جانباختگان از سانحه هوایی شناخته شده اند، تصریح کرد: شکایت بیش از دو سوم از اولیای دم توسط بازپرس مربوطه اخذ شده است و ادامه مراحل بررسی پرونده در گروه های ۱۱گانه سوانح هوایی اعم از گروه های امداد و نجات، شواهد عینی، عوامل انسانی، عملیات، فنی و غیره در حال بررسی است که منتظر اعلام نظر این گروه ها هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا