برگزاری برنامه “فرمانده دل‌ها” در گلستان شهدا

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

برگزاری برنامه “فرمانده دل‌ها” در گلستان شهدا

برنامه فرمانده دلها ویژه دانش آموزان دوره چهارم دبستان از ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه ویژه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان را با شعار “شهری که دوستش دارم” در نقاط مختلف شهر ویژه عموم شهروندان برگزار می کند.

فرهنگسرای پایداری وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه ویژه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان را با شعار “شهری که دوستش دارم” در نقاط مختلف شهر ویژه عموم شهروندان برگزار می کند.

در همین راستا به برگزاری ویژه برنامه “فرمانده دل‌ها” برگرفته از درس نهم فارسی دانش آموزان دوره چهارم دبستان با نام فرمانده دل‌ها اقدام کرده است.

برنامه فرمانده دلها ویژه دانش آموزان دوره چهارم دبستان از ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه در محل گلستان شهدا در حال برگزاری است.

تعداد۵۰۰۰دانش آموز ضمن اعزام به چادرهای اعزام به سبک رزمندگان آن دوران و اهدای چفیه توسط مادرشهدا،  در دسته های ۵۰ نفره و هر دسته با نام گروهان و یک فرمانده و با دادن دفترچه هایی به شکل قمقمه رزمنده که در آن محتوای اشعار و نقشه گنج تعبیه شده بصورت رژه وبا ایجاد هیجان راه افتاده و از نمایشگاه شهدای دانش آموز دیدن می کنند.

دانش آموزان درادامه به قرارگاه فرماندهی که بدین منظور احداث شده می روند و راوی برایشان روایت می کند و سپس  از روی نقشه گنج باید گنج یابی کنند.

این گنج سه دانش آموز شهید هستند و پس از اینکه هر گروهان گنج خود را پیدا کرد راوی از سیره شهید دانش آموز می گوبد.

وقتی دانش آموزان گنج را پیداکردند در آخر برای اهدای مدال افتخار همه گروهان ها برمزار شهید حاج حسین خرازی رفته و در آنجا ضمن شناساندن فرمانده دلها که همان حاج حسین است از سیره عملی این شهید بزرگوار گفته می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا