انهدام بزرگ ترین باند قاچاق موادمخدر تاریخ پلیس اصفهان/راه اندازی اولین دستگاه X-Ray در ایستگاه بازرسی نایین

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

سردار معصوم بیگی خبر داد:

انهدام بزرگ ترین باند قاچاق موادمخدر تاریخ پلیس اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بر اساس نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی و ابلاغ فرمانده نیروی انتظامی کشور، خرید هرگونه کالای خارجی که مشابه داخلی داشته باشد در نیروی انتظامی مطلقاً ممنوع است.

به گزارش ارک خبر: سردار مهدی معصوم بیگی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ابلاغ فرمانده نیروی انتظامی کشور، در پلیس اصفهان نظارت و رصد می شود تا کالاهای ایرانی خرید و مصرف شود.

وی با بیان اینکه امسال نیروی انتظامی در سطح کلان اولویت هایی را برای خود تعیین کرده است، تصریح کرد: نیروی انتظامی استان اصفهان نیز ۱۲ اولویت را برای فعالیت های سال جاری در دستور کار قرار داده که یکی از آنها حمایت از کالای ایرانی با توجه به شعار سال است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در این خصوص نیروی انتظامی دو راهبرد را دنبال می کند، ابتدا تشدید مبارزه با قاچاق کالا با عملیاتی کردن قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و تقویت ایستگاه ها و تجهیز تیم های تخصصی در این زمینه است و راهبرد دیگر  بر اساس ابلاغ فرمانده نیروی انتظامی کشور، خرید هرگونه کالای خارجی که مشابه داخلی داشته باشد در نیروی انتظامی مطلقا ممنوع است.

سردار معصوم بیگی دیگر اولویت پلیس اصفهان در سال ۹۷ را  مقابله بی امان با سوداگران مرگ به عنوان اَبَر آسیب جامعه که نگرانی های زیادی به دنبال دارد، برشمرد و افزود: اشراف بر فضای مجازی دیگر اولویت انتظامی استان است زیرا جرایم با شیب تند به سمت فضای مجازی در حال حرکت است و اگر این فضا را با کمک مردم مدیریت نکنیم، آسیب جدی به آنها وارد می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه جان باختگان ناشی از تصادفات، کماکان فرهنگ رانندگی در اصفهان نیاز به ارتقاء دارد، گفت: در این بخش مؤلفه ها مثبت نیست، به ویژه آمار جان باختگان در بخش موتورسواران در استان اصفهان بالای ۵۵ درصد است، در حالی که این آمار در کشور به طور میانگین ۳۵ درصد است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده به زودی دوره های آموزشی ویژه برگزار می شود و روزانه ۱۰۰ نفر در این دوره ها شرکت می کنند تا فرهنگ موتورسواری و ترافیک ارتقاء یابد.

معصوم بیگی با اشاره به افزایش قدرت کشف جرایم و کاهش فاصله وقوع جرم وکشفیات، اظهارکرد: در قرارگاه جهادی آموزش پلیس اصفهان، توانمندسازی کارکنان با تمرکز بر آموزش را دنبال خواهیم کرد.

وی به صدای مهیب انفجار شب گذشته در خیابان زینبیه اشاره و تصریح کرد: در ساعات پایانی شب گذشته تعدادی نوجوانان در یک ساختمان نیمه کاره مشغول درست کردن ترقه های دست ساز پیازی بودند که ناگهان انفجاری مهیب اتفاق افتاد و ۱۳ نفر در این ماجرا مجروح شدند که حال تعدادی از آنها وخیم گزارش شده است.

سردار معصوم بیگی تاکید کرد: با توجه به اینکه با وقوع این حادثه که بر اثر بی احتیاطی رخ داد ۱۳ نفر در معرض نابینایی، کم بینایی یا قطع عضو هستند، پدران و مادران باید بیش از گذشته مراقب رفتار فرزندان خود باشند.

وی ادامه داد: البته این آسیب ها احساس می شوند اما هنوز مردم آسیب فضای مجازی را که بیش از این آسیب های ملموس و تهدیدکننده است احساس نمی کنند و تهدیدها را جدی نمی گیرند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در بخش پلیس آگاهی افزایش قدرت کشف با تمرکز بر کشف علمی جرم و توانمندسازی از موضوعات محوری است که دنبال می شود، گفت: از ابتدای سال جاری پرونده های قاچاق  بالای ۵۰۰ میلیون تومان، ۲۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی از افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد باندهای متلاشی شده قاچاق کالا در فروردین ماه ۹۷ خبر داد و افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده با بیش از ۱۰ میلیارد تومان در فروردین ماه سال جاری، ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و در این ارتباط ۱۸ باند جرایم مختلف متلاشی و بیش از یک هزار و ۳۰۰ سارق دستگیر شدند.

سردار معصوم بیگی از راه اندازی اولین دستگاه «ایکسری کامیونیX-Ray» در ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان نایین روز سه شنبه هفته جاری با هدف مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و اظهارکرد: این دستگاه با سرعت و ظرفیت بالا دارای سازوکار خوبی برای تشخیص کالای قاچاق بدون تخلیه بار است.

وی به کشفیات پلیس اصفهان در زمینه مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش مبارزه با مواد مخدر در فروردین امسال بیش از چهار تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این عدد یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام بزرگ ترین باند قاچاق موادمخدر که قصد جابه‌جایی بالغ بر ۵۵۰ کیلو هرویین و مورفین را داشتند، خبر داد و گفت: این محموله سنگین با تلاش سبزپوشان پلیس اصفهان کشف و بزرگ ترین باند قاچاق موادمخدر تاریخ پلیس اصفهان متلاشی شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۷ طرح پاکسازی در سطح استان برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده و دو هزار و ۴۰۰ نفر ازجمله از قاچاقچی، معتاد متهاجر و فروشنده دستگیر شدند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در حوزه فضای سایبری نیز تشکیل پرونده در خصوص جرایم فضای مجازی ۴۵ درصد افزایش یافته است، اظهارکرد: برخورد جرایم اقتصادی در فضای مجازی اولویت اول پلیس اصفهان است، زیرا بیش‌ترین فراوانی پرونده ها را دارد و می طلبد مراقبت های بیشتری را مردم انجام دهند تا برداشت های اینترنتی از حساب آنها اتفاق نیفتد.

وی رتبه اول جرایم اینترنتی در اصفهان را شامل برداشت از حساب، سپس کلاهبرداری رایانه ای و پس از آن مشکلات اخلاقی خواند و گفت: به عنوان مثال چندی پیش یک جوان در فضای مجازی توانسته بود با فریب مردم در تبلیغ نصب یک نرم افزار در گوشی تلفن همراه، به اطلاعات شخصی ۵۱۴ نفر دسترسی پیدا کند و در زمانی کوتاه، گفتگوهای اینترنتی، متن پیامک و رمز ایمیل آنها را به دست آورده و شروع به برداشت از حساب این افراد کرده بود که با اشرافیت اطلاعاتی پلیس فتا، این فرد غیر بومی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یکی از استان های همجوار دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: برای افزایش سواد مردم در استفاده از شبکه های مجازی اقداماتی در دستورکار پلیس قرار گرفته اما کافی نیست و باید دستگاه های دیگر نیز به این موضوع وارد شوند، هم‌چنین مردم نیز باید  به این نتیجه برسند که اطلاعات آنها باید افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا کارشناسان نیروی انتظامی با حضور در مدارس و محیط های کارگری، دانشگاه ها و مراکز جمعیتی آموزش هایی را به قشرهای مختلف ارایه می کنند که تاکنون تاثیرات خوبی داشته است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در این راستا اطلاع رسانی هایی در برنامه های رادیویی و تلویزیونی انجام می شود، گفت: در سایت پلیس فتا یک برنامه آموزشی فضای مجازی وجود دارد که مردم می توانند با مراجعه به سایت آموزش ببینند.

وی با اشاره به عزم جدی پلیس اصفهان در برخورد با اراذل و اوباش، تاکید کرد: هر گونه تحرک اراذل و اوباش خط قرمز پلیس است، با اقتدار برخورد می کنیم و در برخورد با آنها هیچ گونه مسامحه ای نخواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: بانک های اطلاعاتی اراذل و اوباش در اختیار پلیس قرار دارد و خوشبختانه تاکنون در سال جاری هیچ تحرکی نداشته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا