بازدید دبیر هیأت دولت سوئیس درآموزش، تحقیقات و نوآوری ازدانشگاه صنعتی اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در رأس هیأتی بلند پایه:

بازدید دبیر هیأت دولت سوئیس درآموزش، تحقیقات و نوآوری ازدانشگاه صنعتی اصفهان

هیأت عالی رتبه متشکل از دبیر هیأت دولت سوئیس درآموزش، تحقیقات و نوآوری، مقامات دولتی، سفیرسوئیس در ایران و مسئولین دانشگاه ها و نهادهای علمی حمایتی و مراکز تحقیقاتی این کشور از دانشگاه صنعتی اصفهان دیدن کردند.

در این دیدار دکترآمبرو جیو دبیر هیأت دولت سوئیس درآموزش، تحقیقات و نوآوری، این بازدید را در راستای ادامه همکاری ها با دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با ابراز خرسندی ازتمایل این هیأت جهت بازدید از این دانشگاه، به معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان، دستاوردها و توانمندی های این مرکز علمی آموزشی ونیز زمینه های موجود به منظور ارتقاء همکاری های مشترک پرداخت.

در ادامه، مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در ایران با اشاره به حضور مؤثر تعداد قابل توجهی از محققان، استادان و دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناورانه سوئیس، گفت: حضور این افراد سرمایه بسیار خوبی برای ارتقای ارتباطات و همکاری‌های علمی میان دو کشور به شمار می‌رود.

در حاشیه این دیدار، رئیس دفترهمکاری های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با توجه به سابقه تعاملات علمی میان دانشگاه صنعتی اصفهان و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی کشور سوئیس، این دانشگاه از بهمن ماه ۱۳۹۵ از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان نهاد ملی هماهنگ کننده همکاری های علمی دانشگاه های ایران و سوئیس تعیین شد.

دکتر نصراله محبوبی صوفیانی افزود: پس از آن بود که دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور انسجام بخشی به این تعاملات، اقدام به راه اندازی میز سوئیس در این دانشگاه کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اصفهان با تشکیل کنسرسیومی از دانشگاه های مطرح و علاقمند ایران، علاوه بر ایجاد انسجام و یکپارچگی در برنامه توسعه همکاری و تبادلات علمی و فناورانه با دانشگاه های کشورسوئیس، تمهیدات لازم جهت توسعه همکاری های علمی و تدوین برنامه و نقشه راه تعاملات و ارتباطات بین دانشگاهی را فراهم نمود.

رئیس دفترهمکاری های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: کارگاه آموزشی حمل و نقل شهری در بهار سال جاری در زوریخ و نیز بهار سال آینده در اصفهان و همچنین برگزاری اولین کارگاه آموزشی فرصت های تحقیقاتی مشترک ایران و سوئیس که فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود، از دیگر فعالیت های انجام شده  این نهاد در راستای گسترش تعاملات بین دانشگاهی دو کشور می باشد.

وی در پایان افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای رسالت خود به عنوان نهاد ملی هماهنگ کننده همکاری های علمی میان ایران و سوئیس و نیز ارائه توانمندی های ویژه اصفهان، زمینه انجام این بازدید و نیز بازدید این هیأت سوئیسی از دانشگاه های اصفهان، علوم پزشکی، هنرو شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان را فراهم نمود.

گفتنی است: دانشگاه صنعتی اصفهان که براساس ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طی سال های ۱۳۹۵ – ۱۳۹۶، رتبه نخست دانشگاه های سطح یک کشور در فعالیت های علمی بین المللی را به خود اختصاص داده است، این بازدید را در راستای تحقق طرح تحول این دانشگاه و توسعه و تقویت ارتباطات بین المللی فراهم نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا