کاهش تولید پالاشگاه اصفهان به دلیل کمبود آب

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:
مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان خبر داد
کاهش تولید پالاشگاه اصفهان به دلیل کمبود آب
مدیرعامل پخش فراورده‌های نفتی استان اصفهان گفت: ادامه کمبود آب مصرفی پالایشگاه اصفهان، به کاهش تولید ۴۰درصدی این واحد بزرگ صنعتی منجر می‌شود.

ارک خبربه نقل ازفارس:حسین صادقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: ادامه کمبود آب مصرفی پالایشگاه اصفهان به کاهش تولید ۴۰ درصدی این واحد بزرگ صنعتی منجر می‌شود.

وی در جلسه‌ای که به‌تازگی با نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای داشت، اشاره کرد و گفت: این واحد صنعتی روزانه ۵۷ میلیون لیتر انواع بنزین، نفت و گاز و نفت کوره تولید می‌کند که ادامه کمبود آب برای این واحد پالایشگاهی، بر تأمین سوخت استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و فارس، تأثیر می‌گذارد.

مدیرعامل پخش فراورده‌های نفتی استان اصفهان از حسینعلی حاجی دلیگانی خواست در رایزنی با نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو، مسؤولان را به اهمیت تأمین آب کافی پالایشگاه اصفهان باخبر کند.

صادقیان اظهار داشت: پالایشگاه اصفهان هم‌ اینک، نیازهای سوختی بخشی از استان‌های مرکزی و شرق کشور را از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای با انتقال ۴۳ میلیون لیتر در روز و ۱۴ میلیون لیتر، از طریق شبکه خط لوله تأمین می‌کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر تأمین کامل نیاز آبی پالایشگاه اصفهان خواستار آن شد که این واحد صنعتی متعلق به بخش خصوصی، در عمران دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار مشارکت داشته باشد.

حسینعلی حاجی دلیگانی به قطعی‌های یک‌هفته‌ای آب در شاهین‌شهر اشاره کرد که مسؤولان کشوری و استانی برای تأمین آب آشامیدنی بیش از ۵ میلیون جمعیت استان اصفهان چاره‌جویی کنند.

وی عدم انتقال پساب‌های شهری به زاینده‌رود و مصرف پساب‌های تصفیه‌شده شهرستان‌ها برای واحدهای صنعتی و کشاورزی همان مناطق، اجرای سریع طرح‌های نیمه‌تمام انتقال آب حوزه به حوزه و صرفه‌جویی حداکثری در بخش‌های کشاورزی، خانگی و صنعتی را در تأمین آب بخش‌های صنعت، کشاورزی و آشامیدنی مردم استان اصفهان ضروری دانست.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، لغو شدن برند سازی شرکت‌های حمل‌ونقل مواد سوختی را که پس از پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی محقق شد را یادآوری کرد که به خوشحالی رانندگان نفت‌کش‌های کشور و احقاق حقوق آنان منجر شده است.

دکمه بازگشت به بالا