هنرمندانی ماندگارند که ابتدا انسان هستند و بعد هنرمند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

هنرمندانی ماندگارند که ابتدا انسان هستند و بعد هنرمند

مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با تجلیل از همایون اسعدیان و حسن اکلیلی دو هنرمند اصفهانی برگزار شد.

آیین افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با موضوع احسان و نیکوکاری، شامگاه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه بهترین فیلم‌سازان سراسر ایران، جشنواره فیلم کوتاه حسنات را جشنواره‌ای معتبر و جدی می‌دانند که هیأتی حرفه‌ای به صورت کارشناسی و فارغ از هر نوع رابطه‌ای فیلم‌های راه یافته به آن را انتخاب کرده‌اند و شاید به همین دلیل است که این جشنواره هر سال تعداد زیادی فیلم‌ساز به سینمای ایران معرفی می‌کند.

رسول صدرعاملی ادامه داد: همه سینما یک خانواده است و خودمان باید مراقب چنین جشنواره‌هایی باشیم. اگرچه سازمان‌های مختلف به ما کمک می‌کنند، اما جشنواره حسنات یک تنه توسط کانون قرض‌الحسنه برگزار می‌شود که امیدوارم این جشنواره بتواند تاب بیاورد و این نهال نورس به درخت تنومندی تبدیل شود.

کارگردان اصفهانی سینمای ایران با بیان اینکه فیلم‌سازان و هنرمندان اصفهانی باید از دودستگی و چنددستگی بپرهیزند، افزود: اختلاف موجود را به خاطر سینما کنار بگذاریم و با حفظ عقاید خود، شکوفاتر شدن سینمای ایران را هدف مشترک خود قرار دهیم.

وی با تمجید از همایون اسعدیان اظهار داشت: سینمای ایران فیلم‌های این کارگردان مانند طلا و مس را هرگز فراموش نمی‌کند. او در تمام سال‌های حضور خود در سینما، فارغ از خوشیفتگی‌های متداول تازه‌کاران این عرصه، برای زنده ماندن و ارتقای سینمای ایران تلاش بسیاری کرده و امروز شایسته تقدیر ما است.

صدرعاملی در مورد حسن اکلیلی گفت: از ابتدای دهه ۶۰ شاهد تلاش بی‌وقفه وی در عرصه سینما و تئاتر بودم و افتخار می‌کنم که امروز از این دو چهره تجلیل می‌کنیم.

وی در سخنانی اظهار داشت: خوشحالم که در شهر خودم هستم. به چند نفر از همشهریانم حسادت می‌‌کنم و غبطه می‌خورم؛ اول به کیومرث پوراحمد چون ساختن یک مجموعه مانند قصه‌های مجید برای زندگی یک فیلم‌ساز کافی است و دوم به امراله احمدجو برای ساخت مجموعه‌ای ماندگار نظیر روزی روزگاری حسادت می‌کنم و همچنین به اصغر فرهادی که مایه افتخار سینمای ایران است.

اسعدیان ادامه داد: در روزگار تلخی هستیم و هر انسانی به ظاهر می‌تواند برای سرنوشت ملت‌های دیگر تصمیم‌گیری کند و کشوری را به خاک و خون بکشد و در این روزگار، چاره‌ای جز ترویج عشق و مهربانی نداریم. اگر توانسته باشم با فیلم‌های خود ذره‌ای احساس عشق و دوست داشتن به مخاطبانم منتقل کنم برای من کفایت می‌کند.

هنرمندانی ماندگارند که ابتدا انسان هستند و بعد هنرمند

کیومرث پوراحمد نیز در این مراسم با اشاره به تشییع جنازه باشکوه هنرمندانی نظیر رضا ارحام صدر و زاون قوکاسیان، اظهار داشت: هنرمندی مانند حسن اکلیلی جا پای چنین هنرمندانی گذاشته است. بسیاری از سوپراستارهایی که دستمزدشان کمتر از یک میلیارد تومان نیست ماندگار نیستند، بلکه هنرمندانی ماندگارند که ابتدا انسان هستند و بعد هنرمند.

کارگردان اصفهانی سینمای ایران ادامه داد: دست هنرمندانی مانند حسن اکلیلی را می‌بوسم، چون اول انسان بزرگی است و در درجه دوم هنرمند هم هست.

در ادامه این مراسم از حسن اکلیلی به پاس سال‌ها تلاش در عرصه سینما و تئاتر و همچنین مشارکت در امور خیر تقدیر شد. وی در سخنان خود از زاون قوکاسیان به عنوان بنیانگذار جشنواره حسنات یاد کرد و یاد و خاطره مرحوم رضا ارحام را نیز که از او به عنوان سلطان صحنه یاد کرد، گرامی داشت.

ارتباط دادن هنر با زندگی روزانه مردم هنر بزرگ‌تری است

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان آخرین سخنران این مراسم بود که اظهار داشت: خوشحالم که هنردوستی در مردم اصفهان همچنان مانند گذشته وجود دارد و این فضا، می‌تواند در آینده گواه رشد، بزرگی و اعتلای مردم این دیار باشد.

وی افزود: ارتباط دادن هنر با زندگی روزانه مردم به طوری که مردم همواره به هنر احترام بگذارند، هنر بزرگی است که این هنرمندی را به تمام دست‌اندرکاران جشنواره فیلم کوتاه حسنات در شش دوره گذشته و هفتمین دوره آن تبریک می‌گویم.

استاندار اصفهان با درخواست از دستگاه‌های استان برای کمک به برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره حسنات، ادامه داد: هنر بدون اینکه منعکس کننده زندگی واقعی مردم باشد، نمی‌تواند مسیر درست را طی کند و امیدوارم بتوانیم در این راه قدم برداریم.

همچنین در این آیین از مدیرعامل خیریه شجره طیبه، خیریه نذر اشتغال و مرکز حمایت از بیماران آسیب نخاعی به عنوان سه خیریه برتر استان تجلیل به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا