بزرگترین مشکل طرح مسکن مهر خدمات زیربنایی است

خبرگزاری ارک-  قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر ، بزرگترین مشکل طرح مسکن مهر در کشور را خدمات زیربنایی اعلام کرد.

احمد اصغری مهرآبادی در نشست شورای مسکن شهرستان بناب گفت: 260 هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل در کشور، به دلیل کمبود اعتبارات با مشکل تامین زیر ساخت های آب، برق و گاز مواجه هستند.وی افزود: کار ساخت این تعداد واحدهای مسکن مهر در نقاط مختلف کشور به پایان رسیده، ولی انشعابات زیرساختی این واحدها هنوز تامین نشده و مشکل واگذاری دارند.

اصغری تاکید کرد: در صورت اختصاص اعتبار به وزارت نیرو در آینده ای نزدیک، انشعابات این واحدها نیز تامین و قابل تحویل به مالکان می شود.قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رفع مشکل خدمات زیربنایی مسکن مهر نیازمند 50 هزار میلیارد ریال اعتبار است، افزود: در یک سال گذشته از طرف وزارت راه و شهرسازی برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر بالغ بر دو هزار و 500 میلیارد ریال به وزارت نیرو مساعدت شده است.

وی ادامه داد: برای انجام خدمات زیربنایی، ساخت مسجد، مدرسه و کلانتری در مجموعه های مسکن مهر به 56 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.اصغری مهرآبادی با بیان اینکه هیچ پروژه ای بدون خدمات زیربنایی اجازه افتتاح ندارد، اظهار کرد: انتظار داریم بقیه دستگاه های خدمات رسان به صورت ویژه پیگیر مسایل و مشکلات مسکن مهر باشند.

وی با اشاره به ضرورت ساخت مسجد و مدرسه در مجموعه های مسکن مهر، افزود: ساخت 383 باب مدرسه و 457 مسجد را در پروژه های مسکن مهر شروع کرده ایم که اکنون 120 مدرسه و 164 مسجد از این تعداد به مرحله بهره برداری رسیده است.

اصغری وضعیت مالی حوزه مدیریت مسکن را رضایت بخش ندانست و گفت: سال گذشته از یکهزار و 940 میلیارد ریال یارانه بخش مسکن فقط 50 درصد آن جذب شد در حالی که تا امروز دو هزار میلیارد ریال هزینه کرده ایم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین وضعیت پیشرفت عملیات اجرای طرح مسکن مهر و احداث راه دسترسی اختصاصی در شهرک ولیعصر بناب را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برای تامین بخشی از نواقص زیرساخت های این شهرک پنج میلیارد ریال کمک نقدی می کنیم.

اصغری مهرآبادی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات مسکن مهر، تاکید کرد: پرونده مسکن مهر در سال 1395بسته می شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست خواستار جلوگیری از تفکیک زمین ها در این شهر شد و گفت: تا زمانی که شهرک مسکونی ولیعصر بناب تکمیل و راه اندازی نشود دلیلی برای تفکیک زمین در شهر بناب وجود ندارد.

حجت الاسلام محمد باقری هرگونه تفکیک زمین برای ساخت و ساز مسکن در شهر بناب را خیانت به این شهر دانست و افزود: دیگر امکان تفکیک زمین جدید در بناب وجود ندارد.

وی همچنین با تاکید بر رفع نواقص زیرساختی شهرک ولیعصر بناب اظهار کرد: یک باب مدرسه احداث شده در این شهرک نیز جوابگوی جمعیت زیاد دانش آموزان نیست و باید زمین های آموزشی دیگر برای احداث مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

فرماندار شهرستان بناب هم خواستار تعیین تکلیف شهرک مسکونی ولیعصر و تحویل آن به متولی مشخص شد و گفت: این شهرک در حال حاضر در اختیار پیمانکار و اداره راه و شهرسازی قرار داشته و از دست شهرداری خارج است بنابر این باید هرچه سریعتر به شهرداری بناب تحویل داده شود.

دکمه بازگشت به بالا