افزایش ۲٫۵ برابری کشف مواد مخدر در اصفهان/ دستاورد ۸ میلیارد تومانی در توقیف کالای قاچاق

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد
افزایش ۲٫۵ برابری کشف مواد مخدر در اصفهان/ دستاورد ۸ میلیارد تومانی در توقیف کالای قاچاق
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال کشف شده که نسبت به مدت مشابه تقریباً ۲٫۵ برابر افزایش داشته است.

 مهدی معصوم‌بیگی صبح امروز در مراسم رونمایی از اکتشافات کالای قاچاق و مواد مخدر در قرارگاه عملیاتی «اقدام و عمل» اظهار کرد: نیروی انتظامی با توانمندی‌های موجود به دنبال ارتقای نظم و امنیت عمومی است.

وی افزود: به همین منظور نیروی انتظامی راهبردهایی مشخص کرده که در استان اصفهان ۳ راهبرد و ۱۲ اولویت تعریف شده و یکی از آن‌ها قاچاق کالاست.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۹۷ نیروی انتظامی مبارزه با کالای قاچاق را در اولویت خود قرار داده است، اولویت دیگر مبارزه با موارد مخدر است و باید همه با این ابر آسیب با جدیت مقابله شود؛ اولویت دیگر پیشگیری از سرقت و کشف جرم است.

وی خاطرنشان کرد: طرحی تحت عنوان مرصاد ۲ برای تحقق این ۳ اولویت طراحی شده است؛ امسال ۱۲ مرصاد تعریف شده است که مرصاد ۲ عملیاتی شد، در حوزه قاچاق کالا با تجهیز حدود ۸۰ تیم عملیاتی تمام ورودی‌های استان مورد رصد قرار گرفت و بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کشفیات داشته است که توفیق بزرگی است.

معصوم‌بیگی اذعان داشت: تقریباً ۴۲ خودرو نیز توقیف شده‌اند و بالغ بر ۷۰ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شده‌اند؛ در این طرح نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که ۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز شناسایی و برخورد شد؛ همچنین هزار نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال کشف شده که نسبت به مدت مشابه تقریباً ۲٫۵ برابر افزایش داشته است که پیام مهمی دارد و هوشیاری بیشتر خانواده‌ها را می‌طلبد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: طی دو ماه اخیر پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: ۲ نوع تجهیزات جدید نیز در مأموریت انتظامی استان اصفهان در سال ۹۷ به خدمت گرفته شد؛ یکی دوربین البسه بود که امروز افتتاح شد که تعدادی از مأمورین عملیاتی از آن استفاده خواهند کرد و در فازهای بعد تا پایان سال دنبال خواهیم کرد تا همه مأموران عملیاتی از این مورد استفاده کنند.

معصوم‌بیگی یادآور شد: نیروی انتظامی برنامه‌های مختلفی برای استانداردسازی رفتار مأموران خود داشته که راه‌اندازی این دوربین در این خصوص کمک زیادی خواهد کرد.

وی عنوان داشت: مأموریت دیگر دوربین این است که اگر شهروندان از مأموران پلیس شکایت کنند، با این دوربین حقیقت بهتر مشخص می‌شود؛ همچنین این دوربین با امکان آنلاین و آفلاین در بخش کشف جرم کمک زیادی می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: کوادکوپترها نیز کمک می‌کنند تا در کوره‌راه‌ها برای کشف و شناسایی قاچاق‌چیان عملیات با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی متذکر شد: در حوزه مبارزه با سارقان و مقابله با مال‌خرها نیز این طرح ایفای نقش کرد چراکه دستور داریم تا تلاش کنیم اموال مسروقه کشف شود و اموال به سارقان بازگردد.

معصوم‌بیگی ابراز داشت: در سال گذشته بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان اموال مسروقه مردم کشف و به صاحبان آن مسترد شد؛ همچنین در این ایام از مردم انتظار می‌رود تا حریم ماه مبارک رمضان را نگه دارند اما اگر روزه‌خواری در ملأ عام اتفاق بیفتد ۳ تبعات دارد.

وی اذعان کرد: روزه‌خواری کاری غیراخلاقی است، اشکال دوم این که خلاف عرف جامعه است، مورد سوم نیز این است که این کار جرم است و ما وظیفه برخورد با مجرمان را داریم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در پایان اظهار داشت: برنامه‌ریزی کردیم تا نزدیک به لحظات افطار ماه مبارک رمضان ترافیک شهری را به حداقل برسانیم و خود مردم نیز باید در این مورد کمک کنند؛ در حوزه امنیت اخلاقی نیز باید احترام نگه داشته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا