به بهانه سیزدهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان جشنواره ای به خشکی زاینده رود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

به بهانه سیزدهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان

جشنواره ای به خشکی زاینده رود
بیش از نیم قرن از ایجاد روابط عمومی به صورت امروزی می گذرد ، وقتی به پیشینه تاریخی وبه اشعار حافظ ، مولانا و حتی آیات قران کریم مراجعه می کنیم ، متوجه می شویم که در همه این ها مباحثی پیرامون ارتباطات مطرح شده است .
روز روابط عمومی زمانی معنی پیدا می کند و شایسته تبریک می شود که هویت مندی و جایگاه روابط عمومی و حضور کار آمد و تاثیر گذار کارگزارانش در سیاستگذاری ها وبرنامه ریزی های سازمانی و حرفه ای محترم و به رسمیت شناخته شود و دیوار ریل گونه ای بین روابط عمومی بخش دولتی وخصوصی وجود نداشته باشد .
وگرنه اینگونه همایش های بی محتوا و تجلیل از اسپانسرها بدون در نظر گرفتن بال دیگر پرواز جهت رتبه بندی چه سودی دارد ؟ آیا گشایشی در بخش های مختلف روابط عمومی ها ازجمله ساختار تشکیلاتی مناسب و شفافیت در ماموریت های راهبردی حاصل شده است ؟
انجمنی که سال هااست از وظیفه اصلی خود دور شده و سالی یکبار می آید وجشنواره ای برپا می کند چه بار از دوش مشکلات روابط عمومی ها برداشته است ؟ وقتی هنوز بیش ۸۰ درصد روابط عمومی های استان فاقد این تخصص اند این رتبه ها چگونه ارزیابی میشود؟ آیا از بال دیگر این پرواز بعنی رسانه ها هم نظر خواهی شده است ؟
بلی ایجاد فضای رقابتی ، توسعه روابط عمومی ها را در پی خواهد داشت و مهمترین نکته تغییر در زیرساختارهای فرهنگی ، اقتصادی ، خدماتی و حقوقی کشور است  . اگر فضای رقابتی ایجاد شود و اگر تفاوت بین کالای خوب و خدمت خوب از کالای بد وخدمت بد آشکار شود رقابت افزایش پیدا می کند واین عامل باعث توسعه روابط عمومی می شود .
انجمن فرهنگی روابط عمومی های استان باید براساس اساس نامه اش در جهت آموزش و پژوهش و تغییر نگرش در کارکردها به سمت و سویی برود که مدیران آنها را باورکنند و روابط عمومی ها را فعال نمایند نه انکه دانش آموختگان این رشته در پست های دیگر مشغول باشند .
امید است این موضوع درکانون توجه متولیان امر بویژه استانداری و ارشاد بعنوان بازوان اصلی روابط عمومی ها قرار گیرد .
خبرنگار:بهمن توکلی فرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا