کمیته امداد و اوقاف اصفهان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

کمیته امداد و اوقاف اصفهان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند


کمیته امداد و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به‌منظور تعامل و همکاری در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی، تفاهم‌نامه همکاری دوساله امضا کردند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان از امضای تفاهم‌نامه همکاری با مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان خبر داد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم این نهاد هم‌افزایی و هماهنگی با نهادها، مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردم‌نهاد است، گفت: در راستای تعمیق و ترویج فرهنگ قرآنی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود در این نهاد و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان این تفاهم‌نامه همکاری به مدت دو سال امضا شد.

شیران موضوع اصلی این تفاهم‌نامه را تعامل و همکاری در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی اعلام کرد و گفت: استفاده از ظرفیت وقف برای اشتغال و درمان مددجویان مهم‌ترین دستاورد این تفاهم‌نامه برای نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان است.

وی بسترسازی جهت استفاده از ظرفیت مبلغین بومی و اعزامی از قم در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف کمیته امداد ازجمله طرح فلاح را از دیگر زمینه‌های مهم همکاری مشترک دو نهاد بیان کرد و افزود: برگزاری طرح قرآن در خانه ویژه مددجویان کمیته امداد و در صورت امکان اهدای قرآن هدیه به شرکت‌کنندگان در این طرح توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه، به دنبال این تفاهم‌نامه انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان با تأکید بر وجود ظرفیت بالا در اماکن و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات دینی و فرهنگی به جامعه تحت حمایت این نهاد، گفت: طرح تابستانه نشاط معنوی باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه بر اساس این تفاهم‌نامه اجرا می‌شود و به‌منظور بهره‌گیری از خدمات فرهنگی، قرآنی و ارتقای سطح فکری و معرفتی مددجویان، محصولات فرهنگی متنوع به مددجویان شرکت‌کننده در این برنامه‌ها با همکاری اداره کل اوقاف اهدا خواهد شد.

شیران همکاری و مشارکت در برگزاری مسابقات قرآنی و اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه اعلام کرد و گفت: این مسابقات در دو بخش حفظ ترتیبی و موضوعی به همراه ارائه خدمات طرح به مددجویان کمیته امداد اصفهان اجرا می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا