افزایش ۱٫۵ درجه دمای هوا در تابستان سال‌جاری/ افزایش ۶۴ درصدی بارندگی در بهار

ارک خبر- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افزایش ۱٫۵ درجه‌ای دما برای تابستان امسال پیش‌بینی‌ شده است، گفت: ازنظر پیش‌بینی دما در بلندمدت افزایش دما خواهیم داشت و با توجه به سپری شدن فصل بارندگی، از این به بعد شاهد موج‌های ضعیفی خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اشجعی ظهر امروز در نشست شورای استانی فرهنگی- اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از نظر بارش، بارندگی‌های خوبی را در استان شاهد بودیم، اظهار داشت: در خود تبریز حدود ۱۱۹ میلی‌متر از ابتدای فروردین تا اول خرداد بارندگی گزارش‌ شده که نسبت به سال قبل ۲۹ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۴٫۲ افزایش داشته است.

وی افزود: تنها در شهرستان‌های میانه،سراب و اهر کاهش بارندگی وجود داشته اما مابقی شهرستان‌ها افزایش داشته‌ایم و میانگین بارش استان از ابتدای فروردین تا اول خرداد ۱۲۳٫۵ میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل ۶۴٫۷ درصد و نسبت به بلندمدت ۳۲٫۳ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی از ابتدای فروردین تا اول خرداد سال‌جاری در کلیبر با ۲۰۰ میلی‌متر گزارش‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر دما افزایش دما رخ‌داده و تنها در تبریز ۳٫۹ درجه نسبت به سال قبل و ۲٫۳ درجه نسبت به بلندمدت و به‌ طور میانگین ۷٫۸ درجه افزایش داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳٫۷ درجه و نسبت به بلندمدت ۲ درجه محاسبه‌شده است.

اشجعی بابیان اینکه افزایش دما ۱٫۵ درجه پیش‌بینی‌شده است، اضافه کرد: از نظر پیش‌بینی دما در بلندمدت افزایش دما پیش‌بینی‌شده و با توجه به سپری شدن فصل بارندگی، از این به بعد شاهد موج‌های ضعیفی خواهیم بود و در خرداد نیز بارندگی‌های آن‌ چنانی نخواهیم داشت.

دکمه بازگشت به بالا