عدم تعادل میان عرضه وتقاضا آب شرب در اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان خبرداد:

عدم تعادل میان عرضه وتقاضا آب شرب در اصفهان

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با اشاره  به وضعیت تامین آب شرب گفت: هم اکنون میان عرضه وتقاضا آب شرب در اصفهان تعادلی برقرار نیست در حالیکه آب موردنیاز در ایام پیک مصرف بالغ بر ۵/۱۴ متر مکعب در ثانیه است .

مهندس هاشم امینی اعلام کرد: درچند روز اخیر تخصیص آب شرب حدود۴۰ درصد کاهش یافته که این امر تاثیر قابل توجهی در عدم برقراری تعادل میان عرضه وتقاضا آب در اصفهان داشته است بعنوان مثال در بسیاری از نقاط مردم  شاهد افت فشار آب هستند.

وی به مقایسه تولید آب در اردیبهشت  سال۹۷ نسبت به  ۹۶ پرداخت و بیان داشت: در اردیبهشت ماه سال ۹۷ تولید آب نسبت به سال۹۶ حدود ۳۱ درصد کاهش داشته است همچنین می توان گفت در اردیبهشت ماه سال جاری تولید آب نسبت نیاز آبی ۳۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان کاهش سرانه مصرف آب را یکی از عوامل برون رفت از تنش آبی در اصفهان برشمرد وتصریح کرد:در حال حاضر سرانه مصرف در بخش خانگی حدود ۱۵۴ لیتر در شبانه روز است که این رقم با توجه به اقلیم آب وهوایی اصفهان باید به ۱۳۰ لیتر در شبانه روز کاهش یابد.

مهندس امینی با بیان اینکه علاوه بر کاهش تخصیص۳۰ تا ۴۰ درصدی آب طرح ،عدم جاری بودن زاینده رود هم بر کاهش آبدهی چاهها تاثیر نا مطلوبی داشته است اظهار داشت:چاههای فلمن به دلیل عدم جاری بودن زاینده رود در سالهای اخیر از مدار بهره برداری خارج شدند بدین ترتیب آبفا استان اصفهان برای تامین آب شرب مورد نیاز اقدام به شناسایی منابع جایگزین نمود.

وی گفت: در سال جاری بمنظور تامین ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه ،حفاری وتجهیز ۸۲ حلقه چاه در سطح استان در دستور کار قرار گرفت  که تاکنون ۷۲ حلقه چاه جانمایی شد  و عملیات حفاری ۲۶حلقه چاه آغاز شده است

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان مردم را  به سازگاری با شرایط آب و هوایی فراخواند وخاطرنشان ساخت:ساکنان استان اصفهان باید به این باور برسند که اقلیم اصفهان خشک است پس باید سازگار با این اقلیم رفتار مصرفی خود را تنظیم کنند و از بد مصرفی جدا خوداری کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا