یکی از راه های خروج ظلمت به سوی نور، صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر مطرح شد:

یکی از راه های خروج ظلمت به سوی نور، صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است

استاد اخلاق حوزه گفت: یکی از راه های خروج ظلمت به سوی نور، صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است؛ کثرت صلوات، انسان را داخل در محبت خدا می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران از اصفهان؛ نشست اخلاقی با موضوع «روش استفاده از قرآن کریم در سیر معنوی» با سخنرانی «حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا شجاعت» استاد اخلاق حوزه با حضور اساتید، کادر و طلاب در مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر برگزار شد.

حجت الاسلام شجاعت گفت: زمان یکی از مسائل مهمی که انسان در سیر زندگی، با آن مواجه است، درست است که توجهات حضرت حق به انسان در هر زمانی هست و هر زمانی که انسان با قلب خودش به ذات پاک توجه کند قطعاً مورد عنایت قرار می گیرد، اما برخی زمان ها را خداوند تعالی بیشتر مورد توجه قرار داده، مثل سه ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان که در رشد انسان تأثیر بسزایی دارد.

استاد اخلاق حوزه ابراز داشت: یکی از راه های خروج ظلمت به سوی نور، صلوات بر محمد و آل محمد(ص) اس؛ کثرت صلوات، انسان را داخل در محبت خدا می کند و زیاد به یاد خدا بودن انسان را محبوب خدا می کند، ما برای بهره مند شدن باید از قالب الفاظ خارج شویم و همانند ائمه اطهار(ع)  خداوند را حاضر و ناظر ببینیم که همان لحظه خدا می شنود و اجابت می کند.

حجت الاسلام شجاعت اذعان داشت: ما باید دست آویزهایی که برای خود قرار داده ایم را قطع کنیم، مانند بالن که می خواهد پرواز کند و وزنه ها او را متصل به زمین کرده اند و مسافر یکی یکی وزنه ها را کم می کند تا پرواز کند.

استاد اخلاق حوزه بیان کرد: کتاب هایی چون معراج السعاده از عالم بزرگ و طراز اول مرحوم ملا احمد فاضل نراقی  است اخلاق ارسطویی نام دارد، یعنی یک وجه افراط و یک وجه تفریط را بیان می کنند که ما باید به اعتدال برسیم و در کتاب شریف بدایه السلوک از آیت الله سعادت پرور که عمرشان را در سیر و سلوک سپری کرده اند، آمده است: یک بار نشستم با خود فکر کردم با روش اخلاق ارسطویی چقدر طول می کشد تا رذائل اخلاقی را از خود دور کنم دیدم سیصد الی چهارصد سال عمر می خواهد. پس کتاب هایی به سبک اخلاق ارسطویی انسان را گرم می کند و راه می اندازد و خوب هم هست اما آیت الله سعادت پرور می فرماید: راه در معرفت الله است و در روایت هم است تمام رذائل به دلیل عدم معرفت است.

حجت الاسلام شجاعت گفت: باید دنبال معرفت الله رفت که مقدمتاً معرفت نفس را می طلبد،” از خود بطلب هر آنچه خواهی”، به آقای بهاء الدینی التماس دعا گفتند، فرمودند با دعا کسی آدم نمی شود، یعنی بدون حرکت، عمل و مجاهده مثل پرتاب تیر بدون زه کمان است.

استاد اخلاق حوزه در ادامه بیان داشت: یکی از جلوه های کرامت انسان در قرآن، علم به اسماء است و دومین جلوه، خلافت که خداوند می فرماید: “إنی جاعل فی الارض خلیفه” طبق فرموده آیت الله حسن زاده سیر خلقت و خلیفه الهی دائماً است و استمرار دارد. و از روز ۲۵ ذی القعده که زمین گسترده شد بستر خلیفه الله آماده شد تا قیامت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا