حق آبه محیط زیستی پس از شرب در اولویت دوم قرار دارد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

دانیالی:

حق آبه محیط زیستی پس از شرب در اولویت دوم قرار دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: احقاق حقابه‌های زیست محیطی تالاب گاوخونی بعد از شرب اولویت ماست که باید پیگیری شود و اگر تحقق پیدا نکند مشکلات آن دامن کشور را خواهد گرفت.

به گزارش ارک خبر: سید رحمان دانیالی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد با اشاره به اینکه عدم استفاده از مناطق تحت مدیریت چهارگانه سازمان حفاظت از محیط زیست یکی از بی‌توجهی‌ها به بحث گردشگری محیط زیست است، اظهار کرد: از این رو درب مناطق حفاظت شده در بحث گردشگری را به روی همه مردم باز کنیم.

وی اضافه کرد: بعد از آب شرب حق آبه محیط زیستی اولویت دوم است که اگر نباشد تبعات ناشی از ادا نشدن این حق دامن بخش عظیمی از کشور را می گیرد.

وی با بیان اینکه دیدگاه واگذاری معادن در کشور مبرهن است و مسئولان تمایل به واگذاری معادن دارند، تصریح کرد: اما باید توجه داشت که برخی در این زمینه فرقی بین ایجاد اشتغال و ایجاد آشغال نمی‌گذارند، ما مقاومت می‌کنیم اما راه‌های فرار زیاد است.

دانیالی با بیان اینکه معادن استان اصفهان در برخی نقاط تخریب کننده و در برخی مناطق اشتغال‌زا است، اضافه کرد: ما درعرصه برای واگذاری برای معادن در استان اصفهان به اندازه کافی داریم و تنها ۱۲ درصد از مناطق قابل واگذاری نیست که با  حفظ این مناطق به فرزندانمان لطف می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات کاهش آلودگی هوا در استان در هر هفته اظهار کرد: این جلسات به صورت مستمر هر هفته برگزار می‌شود اما واقعیت این است که توجهی که باید بشود نمی‌شود و تا فصل سرما می رسد همه می‌گویند محیط زیست چه اقدامی انجام داده است.

دانیالی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در حوزه آلودگی هوا در استان اصفهان در انجام شده است، اضافه کرد: اما در مجموع همه ما ضعیف عمل می‌کنیم و باید اقدامات تسریع یابد چون در غیر این صورت با مشکلات بحرانی‌تری روبه رو خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا