تلاش دادگستری استان اصفهان در کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

تلاش  دادگستری استان اصفهان در کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده  ها

رییس کل دادگستری استان اصفهان در نشست خبری روز چهارشنبه  با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه از عملکرد آن سازمان و فعالیت های برنامه ریزی شده در هفته جاری خبر داد .

احمد خسروی وفا ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و اشاره به این مطلب که حدود ۴۰ درصد از همکاران مشغول به کار در دادگستری استان از ایثارگران هستند برخی از فعالیت های این هفته را برنامه بازدید از گلزار شهدا ،بازدید از  خانواده های محترم شهدای روز ۷ تیرماه ، بازدید از آسایشگاه جانبازان ، افتتاح اولین مرکز مهر خانواده  که فرزندان طلاق در این مرکز نگهداری می کنند و  سخنرانی همکاران قضائی در۱۵ نقطه  اصفهان و .. نام برد .

خسروی وفا اعلام داشت  در سال گذشته ۱ملیون ۱۷۱ هزار و ۶۱۲ پرونده وارد دادگستری شده است که از این تعداد ۱ ملیون و ۱۵۳ هزار و ۶۷۸ پرونده مختومه و منتهی به صدور حکم رای شده است .

رییس کل دادگستری استان اصفهان  بااشاره به عملکرد مقایسه ای از سال ۹۲ تا ۹۶  اذعان داشت متوسط زمان پاسخگویی در پرونده های موجود در دادگاه های کیفری ، دادگاه حقوقی ، بازپرسی و دادگاه بخشی و اجرای احکام با کاهش زمان قابل توجهی روبه رو بوده است .

خسروی وفا در ادامه گفت خوشبختانه جرم خشونت و جرم سرقت در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵  در استان اصفهان رو به کاهش بوده است و همچنین جرم مواد مخدر که در سنوات گذشته جزء ۱۰ جرم اول محسوب می شده است با همت و تلاش همکاران نیروی انتظامی و دادگستری به رتبه پایین تر تنزل یافته است .

وی افزود در سال جاری با توجه به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی برای اولین بار در استان ۴ کارگروه با همکاری اتاق بازرگانی تشکیل گردید .

  • کارگروه حقوقی و نظارت قضایی
  • کارگروه حمایت از سرمایه
  • کارگروه مشاوره و داوری
  • کارگروه پیگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی

که با گذشت ۳ ماهه اول سال ۱۰ جلسه تشکیل شده است و ۴ مصوبه به تصویب رسیده است .

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا