آذربایجان غربی ۵۰۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد

سرویس خبری روزنامه ارک- مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر استان با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است و جبران آن نیازمند پنج هزار کلاس درس جدید است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز اسمعیل زاده در جریان بازدید از طرح های آموزشی شهرستان خوی با بیان اینکه استان از نظر میانگین فضاهای آموزشی و تراکم کلاسی جزو استانهای عقب مانده کشور است افزود: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار نتوانستیم به تمام تعهدات طرح نوسازی و بازسازی مدارس استان عمل کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون از چهارهزار و ۱۱کلاس درس سهمیه استان برای تخریب و بازسازی هزار وو ۸۶۰ کلاس درس اجرایی شده و مابقی نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

اسمعیل زاده با بیان اینکه از سال ۷۸ تا پایان سال ۹۳ خیرین مدرسه ‌ساز استان عهده ‌دار ساخت ۹۳۰ باب مدرسه با چهارهزار ۷۸۷ کلاس درس شده بودند عنوان کرد: تاکنون  ۴۴۰ مدرسه با یک هزار ۸۵۰ کلاس درس ساخته و در اختیار ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان قرار گرفته است.

وی تعداد خیرین مدرسه‌ساز را در سطح استان ۳۲۶ نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ مدرسه با ۳۰۰ باب کلاس درس با پیشرفت فیزیکی ۱۰ الی ۶۰ درصد در مناطق مختلف استان در دست ساخت است.

اسمعیل زاده با اشاره به مشارکت بالا و خوب خیرین مدرسه ساز در جبران عقب ماندگی استان از لحاظ فضای آموزشی در استان عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۳۲ درصد فضاهای آموزشی به همت خیران نیک اندیش در حال احداث است.

وی گفت: در سطح استان ۲۰۰ طرح آموزشی و پرورشی با بیش از یک هزار و ۱۴۷ کلاس درس در دست اجراست که از این تعداد طرح در دست اجرا بیش از ۶۴ پروژه با ۴۱۸ کلاس درس با مشارکت خیران نیک اندیش در حال ساخت هستند.

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس آذربایجان غربی گفت: تاکنون خیران مدرسه ساز استان ساخت ۹۳۰ باب مدرسه در قالب چهار هزار و ۷۸۷ کلاس درس تعهد و از این تعداد تاکنون ۴۴۰ باب مدرسه را با یک هزار و ۸۵۰ کلاس درس احداث و تحویل آموزش و پرورش استان کرده اند.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز خوی هم در این بازدید با بیان اینکه، خیران این شهرستان تاکنون بیش از ۱۰۶ هزار مترمربع زمین برای احداث مدرسه در مناطق شهری و روستایی به این مجمع اهدا کرده اند گفت: خیران مدرسه ساز این شهرستان تاکنون اقدام به احداث ۷۰ باب مدرسه در قالب ۳۲۳ کلاس درس کرده و تحویل آموزش و پرورش داده اند.

قربان رهنمون با اشاره به اینکه این شهرستان به بیش از یک هزار کلاس درس جدید نیاز دارد گفت: خیرین مدرسه ساز این شهرستان تاکنون ۷۰ مدرسه در قالب ۳۲۳ کلاس درس احداث و تحویل مدیریت آموزش و پرورش خوی داده اند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز خوی ۱۰۶ هزار مترمربع زمین در نقاط مختلف شهری و روستایی به مجمع خیرین اهدا کرده اند و این مجمع به موقع از زمین های اهدایی استفاده می کند اضافه کرد: خیران مدرسه ساز خویی علاوه بر مدارسی که در دست احداث دارند احداث ۲۱ باب مدرسه با ۱۲۸ کلاس درس را در سال جاری نیز تعهد کرده اند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا