برگزاری همایش و نمایشگاه عفاف و حجاب در برق منطقه ای اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

برگزاری همایش و نمایشگاه عفاف و حجاب در برق منطقه ای اصفهان

به مناسبت  هفته حجاب و عفاف همایشی تحت همین عنوان با حضور خواهران همکار صنعت برق اصفهان در سالن دکتر شریعتی شرکت برق منطقه ای اصفهان برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان در این همایش سرکار خانم دکتر گنجی استاد دانشگاه اصفهان طی سخنانی به جدا بودن عفاف  وحجاب اشاره کرد و گفت:  ممکن است افراد در جامعه حجاب داشته باشند و لی عفاف نداشته باشند و بلعکس که هرکدام از اینها به تنهایی هیچ معنی ندارد .

وی گفت: معنی عفاف در قرآن  اینست که انسان اسیرنیازهای خود نباشد .انسان نباید خود را در معرض وسوسه ها قرار دهد و اگر ما از وسوسه ها  دور  نباشیم عفاف معنی نخواهد داشت .

دکتر گنجی ادامه داد: در جامعه ما متاسفانه  ظاهر گر ایی مرسوم است و تمام ضرباتی که نظام جمهوری اسلامی تاکنون خورده است از توجه به ظاهرگرایی  این افراد بوده است .

وی افزود :قرآن می فرماید  ما خانمها  را از جنس شما آفریدیم و شمایکی هستید پس بایدکامل کننده یکدیگر بوده و عیوب یکدیگر را به هم گوشزد کنید  و مرد نباید زن را به بی حجابی و بی بندوباری تشویق کند .

این استاد دانشگاه اصفهان در ادامه افراد یک ملت را در خارج از کشور معرف ملیت و فرهنگ آن کشور معرفی نمود و گفت : خانمهایی که در خارج  از کشور با حجاب اسلامی ظاهر می شوند در واقع  فرهنگ ، هویت و ملیت خود را به نمایش می گذارند .

وی افزود : آنچه امروزه همه ما را تهدید می کند بحران هویت است و اگر به هویت نپردازیم  و آن را  اصلاح نکنیم  حجاب و عفاف دیگر معنی نخواهد داشت و فرزندان ما اگر دچار بحران هویت شوند تمام زحمات تربیتی و دینی ما بر باد خواهد رفت .

دکتر گنجی در ادامه به سوالهای خانمهای حاضر در جلسه پاسخ داد و درپایان نمایشگاه جنبی حجاب و عفاف که با تخفیف فروش محصولات برگزار شده است با حضور  همکاران افتتاح گردید .

دکمه بازگشت به بالا