پروژه های عمرانی دارای پیوست زیباسازی می شوند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در جلسه شورای عالی سازمان زیباسازی مطرح شد؛ 

پروژه های عمرانی دارای پیوست زیباسازی می شوند

 

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در جلسه شورای عالی این سازمان گفت: طرح های زیباسازی شهر اصفهان در ایام نوروز و هفته فرهنگی اصفهان، به صورت کاملا کارشناسی و با رویکرد کاهش هزینه اجرا شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسن موذنی افزود: کار شبانه روزی برای ایام تعطیلات نوروز انجام شد تا چهره شهر به چهره زیبایی تبدیل شده و در عین حال از پرداخت هزینه های کلان و اضافه پرهیز شود.

وی با اشاره به ساخت مجسمه های چوبی در سطح شهر تاکید کرد: افراد سازنده این مجسمه ها همگی از اساتید برجسته کشوری و از هنرمندانی هستند که در مسابقات بین المللی حضور دارند. مجسمه های چوبی کارهای ماندگاری هستند که با هزینه ای پایین زیبایی خاصی به شهر داده اند.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه ها و سیاست های راهبردی در دستور کار این سازمان، افزود: نصب نماد سلمان فارسی در مرحله تامین هزینه است و به زودی نصب خواهد شد. همچنین نصب سردیس شهید حسن غازی، ارتقای کیفی فضاهای عمومی شهر، طراحی فضاهای پیاده، شناسایی نمادها و ساختمان های فاخر، تنوع بخشی درآمد سازمان، استفاده از المان های زیباسازی در اجرای پروژه های عمرانی و برخورداری پروژه های عمرانی از پیوست زیباسازی، تغییر مبلمان چهارباغ و الگوگیری از سبک های معماری قدیم از برنامه ها و سیاست های در دست اقدام سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان است.

نورپردازی بدون مطالعه، زخمی بر سیمای شهر

عضو شورای سیاست گذاری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه موضوع زیباسازی یکی از قدرتمندترین ابزار شهرداری به منظور مناسب سازی شهر برای زندگی بهتر شهروندان است، گفت: زیباسازی نیازمند یک سازمان پویا و یک متولی قدرتمند است بنابراین سازمان های اجرایی تابعه شهرداری باید در اجرای پروژه های خود نظر این سازمان را به طور حتم جویا شوند که در صورت تحقق این امر بسیاری از مشکلات ما مرتفع خواهد شد.

کیوان ملت یکی از مشکلات شهر اصفهان را عدم رعایت پیوست های زیباسازی در اجرای پروژه های شهرداری ذکر کرد و افزود: نیاز است برای هر پروژه پیوست و مجوز زیباسازی لحاظ شده و سازمان ها ملزم به رعایت این موضوع شوند.

وی بیان داشت: اجرای پروژه های نورپردازی بدون برنامه و مطالعه و بدون ضابطه به جز آسیب رساندن به محیط شهری عملکرد دیگری ندارد که متاسفانه در گذشته به این موضوع، توجه نشده است. لازم است برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که این سازمان متولی هر گونه عملیات زیباسازی و بهسازی در محور چهارباغ باشد. به طور مثال میدان نقش جهان مانند الماسی در دست شهر است که رویکرد نورپردازی آن باید متمرکز، همگن و عالمانه باشد. هر فردی نمی تواند و نباید در خصوص نورپردازی این میدان نظر بدهد چراکه این کار تخصص، کارشناسی، رعایت مسائل فنی و هنر مخصوص به خود را نیاز دارد.

اصفهان می تواند مرکز هنرهای تجسمی کشور باشد

عضو شورای سیاست گذاری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به برنامه دوسالانه مجسمه سازی و هنرهای تجسمی، تاکید کرد: از طریق این برنامه کارهای بسیار خوب از سراسر کشور و خارج از کشور جمع آوری شده و اصفهان می تواند به مرکز هنرهای تجسمی تبدیل شود و این رویداد به اندازه جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان، برای اصفهان جایگاه و برند ویژه ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است جلسه شورای سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد سیاست ها و اولویت های حاکم بر برنامه های سازمان، بررسی و تصویب صورت های مالی و تفریغ بودجه سال ۹۶، ارائه گزارش حسابرس و بازرس، ارائه گزارش در خصوص برنامه های اجرا شده این سازمان در سال گذشته و برنامه های پیش رو، همچنین به منظور پیگیری مصوبات قبلی این شورا با حضور شهردار اصفهان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، معاونین شهردار و اعضای هیات مدیره این سازمان برگزار شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا